Smartbuyglasses ervaringen & reviews

SmartBuyGlasses is de online specialist als het aankomt op merk brillen, designer zonnebrillen en contactlenzen. Met 70.000 producten van ruim 100 topmerken is SmartBuyGlasses de grootste webwinkel in haar soort. Dankzij onze lage kosten filosofie bespaart u bij SmartBuyGlasses gemiddeld 10%-30% meer dan bij andere online (zonne)brillen winkels. Vooral op de nieuwste collecties vindt u ongekend scherpe prijzen. Dankzij onze collectie van bijna 70.000 producten van ruim 100 top merken vindt u bijna altijd de bril die bij u past. Daarbij is SmartBuyGlasses voor veel producten de enige of goedkoopste aanbieder in de Benelux.

Is Smartbuyglasses betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten

Prijsvergelijk toont je de laatste 20 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Smartbuyglasses betrouwbaar? De beoordeling is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 85 andere consumenten. De gemiddelde score is een 7 op een schaal van 1 tot 10.

21 februari een bril besteld voor mijn zoontje

Geschreven op 5 juni 2018

21 februari een bril besteld voor mijn zoontje. Begin april navraag gedaan wanneer de bril zou komen ivm een verwachtte snellere levertijd. Antwoord er ontbrak nog iets in de gegevens voor de glazen op het recept. Dit had men m.i. na moeten vragen, dat was bij ons niet bekend. De gevraagde gegevens ingestuurd en na een paar dagen een track/trace nummer gekregen. De bril moest uit Hongkong komen. Het nog een paar weken gegeven en uiteindelijk in mei nogmaals navraag gedaan. De track&trace stond op aangekomen in Amsterdam. Alleen levering bleef uit.

Navraag door SmartbuyGlasses bij de leverancier is geen reply op gekomen. De bril was na 3 maanden wachten ook nog zoek! Toen een refund gevraagd. Formulier ingestuurd, mailtje terug met u ontvangt het bedrag binnen 5 werkdagen. Netjes, maar niet dus... en maar weer navraag gedaan. Nu nogmaals eenzelfde belofte, met verzekering van de FA van het bedrijf. Na een paar werkdagen een bedrag op mijn rekening ontvangen. Echter 4 euro minder dan ik betaald had!

Ik weet niet of het Murphys Law is, maar bij iedere stap waar iets mis kan gaan, is het finaal fout gelopen. Het irritantste is nog de non-excuses vanuit het bedrijf. Meneer van de klantenservice lijkt wel het e.e.a. goed op te willen lossen, maar lijkt zelf ook tegen problemen aan te lopen. Mijn advies betaal toch maar gewoon 2/3 tientjes meer in een Nederlandse winkel of webshop. Dit gedoe is het niet waard.

Voor het eerst van mijn leven een zonnebril besteld

Geschreven op 25 mei 2018

Voor het eerst van mijn leven een zonnebril besteld via internet helaas was de bril niet meer leverbaar. Ik kreeg een aantal alternatieven voorgeschoteld waar ik totaal niks mee had. Gewoon gevraagd om retournering van mijn geld geen mailtje of bevestiging dat ze dit zouden regelen. Onderhand bij een andere internetwinkel wel gewenste zonnebril besteld die wel normaal communiceren.

Ik had een zonnebril besteld en kwam op tijd aan

Geschreven op 24 mei 2018

Ik had een zonnebril besteld en kwam op tijd aan maar was niet naar wens. Heb ik maar teruggestuurd goed mailcontact gehad en nu hebben ze mijn geld teruggestort. Goede ervaring met dit bedrijf.

Het is gewoon een mooie authentieke bril

Geschreven op 26 april 2018

Na het lezen van de reacties hier was ik wel een beetje huiverig om een bril te bestellen maar de prijzen waren zo scherp dat ik het toch maar heb gedaan en ik ben niet ontevreden. Het is gewoon een mooie, -naar mijn mening- authentieke bril en als ik hem bij Pearle had gehaald was ik een paar tientjes meer kwijt.

Op 2 april een zonnebril besteld en vandaag netjes

Geschreven op 17 april 2018

Op 2 april een zonnebril besteld en vandaag netjes ontvangen. Bril was goed verpakt en in perfecte staat. Heb geen contact gehad met de klantenservice, dus daar kan ik niet over oordelen. Wat ik wel een nadeel vindt is dat je er pas achter komt dat het product uit Hong Kong komt als je je track & trace krijgt. Het is toch een risico (invoerrechten) als je iets duurs besteld. Dat zou dus wel aangegeven mogen worden tijdens je bestelling. Ik ben in ieder geval een tevreden klant.

Ik heb onlangs bij deze winkel een bril gekocht

Geschreven op 17 april 2018

Ik heb onlangs bij deze winkel een bril zonder sterkte gekocht. Drie dagen na de bestelling lag de bril op de mat en dat vlak voor mijn vakantie naar Italië! Ik ben dus tevreden.

Twee maanden bezig met een goede bril te ontvangen

Geschreven op 19 maart 2018

Twee maanden bezig met een goede bril te ontvangen, eerst verkeerde sterkte ontvangen door fout van Smartbuyglasses, daarna nog lange wachttijd op de aanpassing. Bereikbaarheid is ronduit dramatisch, ok denk dat ik al 20x heb moeten mailen om 3 vragen beantwoord te krijgen. Onbeschoft bedrijf die steeds dezelfde excuses gebruikt.

Niet op voorraad aanwezig, toch binnen 4 weken verzonden

Geschreven op 23 februari 2018

Niet op voorraad aanwezig, toch binnen 4 weken verzonden en ontvangen. bril goed verpakt en in uitstekende conditie. Herken mij niet in de negatieve berichten. Ook heb ik goed contact gehad met de klantenservice. Dit gaat i.d. via de mail, maar wat maakt dat uit als de boodschap helder is. Voor hen die enig achterdocht hebben ik ben geen werknemer van Smartbuyglasses.

Mijn vraag werd snel en correct beantwoord

Geschreven op 21 oktober 2017

Ik heb een bril besteld en had na het plaatsen van mijn bestelling nog een vraag. Deze werd door de klantenservice snel en correct beantwoord. Daarna werd ik door de klantenservice op de hoogte gehouden van de status van mijn bestelling. Ik heb de bril op tijd en in goede orde ontvangen. Ik ben erg blij met mijn bril en geef de klantenservice een dikke tien.

Bestelling gedaan op 26-4-2017 tot op heden nog niks ontvangen

Geschreven op 7 juli 2017

Bestelling gedaan op 26.04.2017, tot op heden nog niks ontvangen! Zeer slechte service.

Snelle levering. Retourzending snel afgehandeld

Geschreven op 3 mei 2017

Snelle levering. Retourzending snel afgehandeld en teruggestort. Snelle reacties op e-mails. Ondanks product retour gestuurd, goede ervaring en betrouwbare shop.

Laatst heb ik een Ray-Ban RB3183 Active Lifestyle...

Geschreven op 6 april 2016

Laatst heb ik een Ray-Ban RB3183 Active Lifestyle Polarized 004/9A zonnebril online besteld. Na ruim een week ontving ik een e-mail met het bericht dat het bestelde item niet voorradig was en dat het 1 tot 4 weken kon duren voordat de bril geleverd kon worden. Daarop werden mij 3 mogelijkheden geboden.

Ik kon een alternatief uitzoeken en kreeg dan 5% korting, ik kon op de bestelling wachten of ik kon de bestelling annuleren waarop mijn geld terug gestort wordt. In eerste instantie koos ik voor optie 1 en zocht een alternatief uit, namelijk de: Ray-Ban RB3183 Active Lifestyle Polarized 004/82.

Daarop ontving ik het volgende bericht: de 5% korting is alleen geldig voor items die het snelle verzending logo hebben. Het aanbod was wel te gebruiken op de: Ray-Ban RB3183 Active Lifestyle Polarized 002/81. Deze bril vind ik echter veel te zwart en daarop besloot ik de bestelling dus te annuleren en verder te zoeken naar een beter alternatief.

Die zelfde avond heb ik dus een zelfde bril, zoals als mijn eerste keuze bij Smartbuyglasses, elders gevonden en gelijk besteld. De volgende ochtend ontving ik ineens een bericht van de klantenservice. Dat bericht luidde:

Na overleg met mijn manager, kunnen wij u alsnog 5% korting aanbieden op het door u geselecteerde model. Ik had echter al een Ray-Ban Active Lifestyle Polarized RB 3183 004/9A elders besteld. Daarop heb ik dus aangegeven dat ik bij mijn besluit bleef en de bestelling wilde annuleren. Binnen een paar minuten ontving ik een bevestiging van mijn annulering.

Ik moet dus zeggen dat de klantenservice adequaat en binnen 24 uur reageert wanneer je hen mailt en daar voor verdienen zij absoluut een pluim. Wat echter zwaar te wensen over laat, en waarop mijn beoordeling dus berust, dat is het feit dat ze hun distributie blijkbaar niet in orde hebben en dat de informatie op de site ontoereikend is qua werkelijke levertijden op de aangeboden (zonne)brillen.

Qua verkoopprijs zijn ze scherp en daarom besloot ik dan ook om een Ray Ban Polarized zonnebril bij SmartBuyGlasses te bestellen. Als ik echter eerder had geweten dat de aangeboden modellen niet (allemaal?) op voorraad zijn, waardoor zij niet binnen 5 dagen verzonden kunnen worden, dan had ik er sowieso geen zonnebril besteld. Ik denk dan ook dat ze bewust geen levertijden vermeld omdat mensen dan eerder een deurtje verder gaan kijken.

Ik hoop van ganse harte dat ze er echt voor gaan zorgen dat de levertijden vermeld gaan worden bij hun aanbod, maar dat betwijfel ik. Ik wil anderen meegeven dat zij wellicht beter eerst even middels een e-mail na kunnen vragen wat de levertijd is van een bepaalde bril, zodat zij niet dezelfde ervaring meemaken die ik heb gehad.

3 dagen geleden een skibril besteld. Gister een...

Geschreven op 27 november 2015

3 dagen geleden een skibril besteld. Gister een mail gehad dat hij binnen 3 dage via DHL bezorgd zal worden. Krijg vandaag een mail dat mijn bestelling bevestigd is en het nog 5 tot 9 werkdagen duurt. Heel vreemd allemaal. Levering duurt erg lang. Heb niks op sterkte besteld.

Aangegeven levertijd van 5 10 werkdagen werd 25...

Geschreven op 6 oktober 2015

Aangegeven levertijd van 5 - 10 werkdagen werd 25 werkdagen. Product arriveerde niet goed gemonteerd de glazen zaten los. Totaal geen enkele coulance ben al 2 weken bezig naar oplossing te zoeken maar er wordt niet gereageerd. Schande!

De zonnebril die ik via SBG heb gekocht...

Geschreven op 10 augustus 2015

De zonnebril die ik via SBG heb gekocht kwam binnen de aangegeven levertijd aan. Na een aantal keer dragen vertoonde de bril een mankement (verder niet beschadigd). Ik heb via de mail contact op genomen met SBG en fotos toegestuurd, na een aantal dagen kreeg ik reactie. De bril mocht ik terug sturen om vervolgens een nieuwe te ontvangen. Ik ben zeer te spreken over de service! Minpuntje is, zoals ik beneden ook een aantal keer lees, het niet telefonisch kunnen bereiken van SBG. Al is dat in mijn geval via de e-mail gelukkig heel goed verlopen.

Het bestellen ging van een leien dakje en...

Geschreven op 29 mei 2015

Het bestellen ging van een leien dakje en er zou zeer snel geleverd worden, belangrijk omdat de bril op sterkte moest zijn en de vakantie over 14 dagen begon. Binnen 3-5 dagen zou er via de mail een bevestiging komen met de bestelstatus. Geen bericht en erger was dat bij navraag via de site aangegeven werd dat de combinatie ordernummer en mailadres onbekend was. Bellen kon niet omdat geen telefoonnummer aangegeven was.

De negatieve berichten op Radar en nog wat reacties overtuigden me er van dat ik mijn geld kwijt was. Snel langs Pearl dus maar om een goedkoop dingetje aan te schaffen op sterkte, die is dus gisteren besteld en wie stond er vanochtend voor de deur, UPS. Geleverd binnen 7 dagen! Bij controle bleek de bestelling nu wel te volgen en inderdaad hij zou vandaag geleverd worden. Prima winkel dus en paniek voor niets, heb nu wel een reservebril.

Eerst moest ik zelf de onverwachte douanekosten voorschieten...

Geschreven op 5 mei 2015

Eerst moest ik zelf de (onverwachte) douanekosten voorschieten (en hopen dat ik die terugkrijg), daarna kreeg ik een bril met de verkeerde glazen. Geen telefonische klantenservice en erg trage reactie via de email. Hopen dat ze ooit reageren en de boel rechttrekken. Maar gezien de ervaringen van anderen ben ik daar niet zeker van.

Na alle positieve reviews op Trustpilot heb ik...

Geschreven op 21 april 2015

Na alle positieve reviews op Trustpilot, heb ik een bestelling geplaatst bij SBG. Nu ben ik er ook achter, waarom er amper slechte reviews op staan. Ze vragen enkel feedback van tevreden klanten.

Zonnebril besteld uit de categorie snelle levering, vanwege het heerlijke zonnige weer. Helaas teleurgesteld, één keer, nooit weer. De bestelling wordt door de douane tegen gehouden en dit onderzoek zal minimaal 10 werkdagen duren volgens DHL. SBG hierover gemaild en snel reactie gekregen. Helaas niets anders dan een slappe verontschuldiging. Jammer!

Na bijna een maand wachten heb ik nog...

Geschreven op 22 januari 2015

Na bijna een maand wachten heb ik nog steeds niet mogen ontvangen. De zonnebril wordt via DHL verzonden vanuit Hong Kong naar Nederland, maar de douane heeft het product tegen gehouden voor een controle op echtheid. De klantenservice reageert niet meer sinds het douane bericht, waardoor ik nu niets heb en alleen nog een creditcard maatschappij kan vragen het bedrag te storneren. Dit bedrijf is een voorbeeld van hoe een webwinkel zich NIET dient te gedragen. Ik zou hier niet bestellen.

Erg storend dat je niet gewoon kunt bellen...

Geschreven op 8 januari 2015

Erg storend dat je niet gewoon kunt bellen als je vragen hebt over je bestelling. Bij het inloggen was niet duidelijk wat de status van mn bestelling was. Toen ik een mail stuurden kreeg ik wel een mailtje terug maar kon het pakket alsnog binnen 24-72 uur geleverd worden. Bij binnenkomst van mijn pakket, was de bestelling niet compleet! Er miste 60 daglenzen. En nu kan ik weer nergens naar toe bellen en moet ik geduld hebben voor een antwoord per mail. Jammer.

Meer informatie over deze shop

Op Prijsvergelijk.nl vergelijk je eenvoudig de kosten van Smartbuyglasses en andere shopping aanbieders. Wil je meer informatie? Ga dan direct naar de website van de aanbieder met onderstaande button.

Website : www.smartbuyglasses.nl

Jouw ervaring met Smartbuyglasses

Wij zijn benieuwd naar jouw eigen ervaringen met Smartbuyglasses. Vul onderstaande gegevens in om je ervaring met ons te delen:

Geef voor ieder onderdeel een beoordeling
Aanvraagproces
Voorwaarden
Prijs-kwaliteit
Klantenservice

Geef een duidelijke motivatie waarom je tevreden, of juist niet tevreden bent over deze aanbieder. Blijf correct en probeer je mening duidelijk te onderbouwen:

Omschrijf duidelijk je ervaringen
Je naam *Vul je naam in. Hieronder kun je aangeven dat je anoniem wilt reageren.
E-mailadres *Vul een geldig e-mailadres in. Het e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het controleren van je review.
Welk product heb je aangeschaft? *Vul het product in dat je gekocht hebt.
Wat is het ordernummer? *Vul het ordernummer in dat je ontvangen hebt. We vragen dit om ongeldige reviews te voorkomen.
Anoniem, mijn naam niet weergeven
Ik geef toestemming voor de verzameling, verwerking en het gebruik van mijn persoonsgegevens volgens de privacyverklaring van Prijsvergelijk.nl Je dient in te stemmen met het verwerken van je persoonsgegevens door Prijsvergelijk.nl

Vergelijkbare aanbieders

EP.nl
nog geen ervaringen
Badkamerwinkel
lees 2 ervaringen
Scapino
lees 18 ervaringen
Prijsvergelijk.nl maakt gebruik van cookies

Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste ervaring? Kies dan voor alle cookies. Meer informatie vind je in onze cookie policy.