Toolnation ervaringen & reviews

Toolnation.nl heeft al meer dan 30 jaar ervaring met het leveren van gereedschappen binnen de bouw-, automotive-, en industrie sector. Toolnation is onderdeel van handelsonderneming Dirks BV die zich richt op de directe verkoop van kwaliteitsgereedschappen aan particulieren en bedrijven via internet. Naar aanleiding van de steeds grotere vraag van particulieren, die op zoek zijn naar kwaliteitsgereedschap, hebben wij besloten via deze website ons assortiment ook aan de particuliere klant aan te bieden.

Is Toolnation betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten

Prijsvergelijk toont je de laatste 20 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Toolnation betrouwbaar? De beoordeling is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 23 andere consumenten. De gemiddelde score is een 5 op een schaal van 1 tot 10.

Heel slechte service. Ik had drie soorten Fein snijmessen...

Geschreven op 14 februari 2024

Heel slechte service. Ik had drie soorten Fein snijmessen besteld. Die werden te laat geleverd en van twee werd ook nog eens het verkeerde type geleverd. Toolnation weigert retour te nemen omdat het een zakelijke bestelling zou zijn. Klantenservice reageert heel traag en blijft volhouden dat ik dit heb besteld. Wat dus niet zo is.

Probeer dit bedrijf te bereiken . Eerst via mail,...

Geschreven op 9 januari 2024

Probeer dit bedrijf te bereiken . Eerst via mail, geen antwoord! Daarna telefonisch maar lange wachttijd. Kan het product niet gebruiken zolang ik geen antwoord op mijn vraag heb. Bezorging was op tijd en prima. Product netjes verpakt.

12 mei hark en steel besteld

Geschreven op 8 juni 2021

12 mei hark en steel besteld.. Hark ontvangen. steel is nog steeds niet geleverd. Zeer slecht bereikbare servicedesk.

Diverse gereedschappen besteld

Geschreven op 20 mei 2021

Diverse gereedschappen besteld voor het uitvoeren van een opdracht. Ruimschoots tijdig besteld om ook proeven mee uit te kunnen voeren. Ondanks dat het op voorraad was is het na 3 weken nog steeds niet geleverd. Reactie op de chat 0,0. Telefonische wachtlijn 34 wachtende voor je na 3/4 uur wachten eindelijk iemand aan de lijn. Nee was niet op voorraad die discussie ga ik dan niet aan maar het ander wordt volgende week geleverd ook dan weer nee is niet op voorraad licht waarschijnlijk in het oude magazijn weet niet wanneer het komt. Dan maar order geannuleerd mag je nog 10 werkdagen op je geldwachten. Dat is waarschijnlijk de reden van de lange wachttijd aan de telefoon. Alle klanten die hun apparatuur niet krijgen en hun geld terug willen. Een goedkope manier van financiering als je de klanten als bank gebruikt.

Festool zaag besteld

Geschreven op 12 mei 2021

Festool zaag besteld, 21 werkdagen wachten en achter je bestelling aanrennen. Elke dag anderhalf uur wachttijd om telefonisch contact te krijgen en dan krijg je een vrouw aan de lijn die je nooit zo arrogant bent tegengekomen, zaag is op voorraad maar wordt maar niet opgestuurd. Niemand kan je helpen. Heb me bestelling geannuleerd en nu wachten op.me geld. Zeer slechte ervaring nooit meer voor mij.

Ik heb bijna 4 maanden moeten wachten

Geschreven op 4 april 2021

Ik heb bijna 4 maanden moeten wachten tot mijn bestelling compleet was. Telefoontjes worden niet opgenomen, mailtjes worden beantwoord zonder enige vorm van medewerking. Deze ballentent zal nooit meewerken/ meedenken aan oplossingen en verschuilen zich alleen maar achter hun leverancier. De rechtsbijstandverzekering is meer dan bekent met dit zooitje en de politie begint te lachen als ze de naam horen.

Op 24 maart Festool WM1000 besteld

Geschreven op 4 april 2021

Op 24 maart Festool WM1000 besteld en op 26 maart geannuleerd op grond van wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Telefonisch was er geen klantenservice dus via internet op de site van Toolnation gedaan. Nadat ik op vrijdag 2 april nog steeds niks gehoord had heb ik een klacht (betwisting) ingediend bij VISA.

Toen kreeg ik middags plotseling een reactie dat ze mijn bestelling kosteloos zouden annuleren en dat ik moest wachten op een creditnota waarna mijn geld daarna binnen 14 dagen zou worden teruggeboekt. Ik vind dit schandalig lang duren en het bevestigd ook de andere reviews waarin gesteld wordt dat Toolnation niet of zeer zeer slecht bereikbaar is en de klant er klaarblijkelijk niet toe doet.

Wat een slechte internet winkel

Geschreven op 2 juli 2019

Wat een slechte internet winkel. Na diverse keren contact en 12 dagen wachten de bestelling geannuleerd. Gebeld met Toolnation die vertelde mij dat de ICT levertijden op de site zetten die niet kloppen. Er is bijna niets op voorraad alles staat bij de fabrikant. Dus als je iets besteld moet het nog bij de fabrikant besteld worden. Dus heb je iets binnen 2-3 weken nodig bestel hier niet.

Meerder keren een bestelling gedaan

Geschreven op 19 maart 2019

Meerder keren een bestelling gedaan bij onze vrienden uit Beek, de beschrijving op de site is zeer summier, technische specs zijn ook summier. Voor accessoires bij
machines moet je zelf maar op de site van bijvoorbeeld Festool nagaan wat er is en wat er bij hoort. De prijzen zijn in tegenstelling tot de verwachting (ivm slechte service) ook niet bijzonder laag. Er is altijd wel een andere aanbieder met dezelfde of lagere prijs.

De vermelde levertijden worden steevast overschreden , reken maar op het dubbele. Als je zoals ik meerder artikelen besteld die bij elkaar horen dan ontvang je net zoveel zendingen als artikelen, als we een vertraging optreed kun je daar alleen maar naar gissen. De enige manier van contact is via een ticket, dit ticket wordt snel beantwoord, volgens mij door een computer wat het antwoord is steeds hetzelfde, bij dezelfde bestelling.

Direct na de bestelling bevestiging en dag later de factuur

Geschreven op 4 juni 2018

Direct na de bestelling een bevestiging en een dag later de factuur. Daarna is het stil. Een mail gestuurd en krijg dan de volgende reply: Wegens vakantie van 2-6-2018 tot en met 13-6-2018 wordt uw e-mail niet gelezen. De e-mails worden op 14-6-2018 ongelezen verwijderd? Als ik de andere reviews zo lees kan het nog lang duren voordat ik mijn bestelling ontvang. Toolnation is geen aanrader. Betaal dan liever iets meer en heb het artikel 2 dagen later thuis.

Correcte prijs, echter dienst-na-verkoop = 0

Geschreven op 19 april 2018

Correcte prijs, echter dienst-na-verkoop = 0. Antwoorden zijn tijdig maar er is geen enkele flexibiliteit mogelijk. Concreet had ik een bestelling geplaatst, en per overschrijving betaald. Onmiddellijk (binnen de 6u) van de overschrijving had ik per mail én per contactformulier gevraagd een item toe te voegen aan lopende bestelling, waarvoor ook per overschrijving zou worden betaald. Verzoek werd gewoon genegeerd waardoor Toolnation.nl mij met nieuwe verzendkosten opzadelt.

Levertijden kloppen niet, communicatie ontbreekt

Geschreven op 18 maart 2018

Levertijden kloppen niet, communicatie ontbreekt wacht al 6 weken op slijptol. Ook had ik andere slijptol besteld die kwam anderhalve week te laat en ging binnen kwart accu lading stuk 2,5 weken week geleden teruggestuurd en nog geen bericht. Zoveelste ticket klantenservice aangemaakt. Service is ronduit onbeschoft en slecht. Dan betaal ik liever meer met goede service. als dit achter de rug is nooit meer Toolnation.

3,5 week moeten wachten op een levering

Geschreven op 28 december 2017

3,5 week moeten wachten op een levering is bedroevend en ronduit slecht. Openheid over voorraad en levering blijkt gewoon onzin te zijn en een klus waar deze machine bedoeld voor was heeft gewoon een maand stil gelegen door dit zeer misleidend bedrijf. Ik bestel hier nooit meer iig en als ik dit had geweten had ik mijn bestelling geannuleerd en elders besteld. Paar tientjes meer zeker waard geweest.

Ik was enkele jaren tevreden klant bij Toolnation

Geschreven op 15 december 2016

Ik was enkele jaren tevreden klant bij Toolnation (Handelsonderneming Dirks BV), helaas is daar paar maanden geleden een einde aan gekomen. Mijn toestel was anderhalf jaar na aankoop stuk. Maar Handelsonderneming Dirks BV was allerminst geneigd de garantieverplichtingen na te komen, in strijd met de Europese wetgeving (cf de 7 mythes over e-commerce). Nochtans dezelfde wetgeving die hun Europese klanten aanreikt.

Om kort te gaan: behandeling van mijn probleem verliep aanvankelijk kil en stroef. Na het European Consumer Centre in te schakelen verliep de behandeling nog killer, doch, Dirks kwam uiteindelijk zijn verplichtingen na en mijn toestel werd kosteloos hersteld.

Het hele verhaal heeft me ook wat meer geleerd:
- ze beloven lange commerciële garanties, maar: vergeet het als je niet tijdig registreert, en vergeet het nog meer als je niet in Nederland woont, meestal voorwaarde om te registreren (intussen heb je het toestel wel gekocht)
- ze pakken uit met toestellen aan zogezegd scherpe prijzen met allerlei gratis extras, maar: meestal zijn dit gestripte varianten, dwz. énkel het toestel, waarna men systainerdoos en beperkt aantal accessoires in het vet aanprijst als aanbieding: nu mét ... etc. Wederom goed verpakte nonsens je krijgt meer waar voor je geld met een niet-gestripte uitvoering, waarin meestal meer extras zitten, of waar betere garantievoorwaarden gelden. Je kan dit afleiden uit de productcode, die bij Dirks al te vaak eindigt op een X (= gestript).

Mij hebben ze niet meer liggen, u hopelijk ook niet, te mijden. Edit: in schabouwelijk Engels volhardt Dirks in klantonvriendelijkheid. Blijkbaar mogen ze gemene reviews weren van Trustpilot (tot daar de geloofwaardigheid) en is het allemaal de fout van de klant die zich niet registreerde (niet kan registreren, kuch). Hopeloos, van 3 sterren terug naar 1 ster. En ik verspreid mijn boodschap elders.

Lange levertijden. Klantenservice onvriendelijk

Geschreven op 10 juli 2016

Lange levertijden. Klantenservice onvriendelijk en mocht je iets retour willen sturen houdt er dan rekening mee dat je een hoop gedoe krijgt. Ik heb mijn pakket twee keer moeten opsturen en nog had ik het niet goed gedaan. Stuur ik het pakket ongeopend retour, heb ik het volgens Toolnation niet goed ingepakt?! Ik heb drie keer verzendkosten moeten betalen door een fout van hen. Voor mij dus nooit meer. Doe jezelf een plezier en bestel snel ergens anders.

Geweldige website met veel keuze. Snel geleverd op...

Geschreven op 16 november 2015

Geweldige website met veel keuze. Snel geleverd op mijn werklocatie.

Men houd zich niet aan de levertijd als...

Geschreven op 29 september 2015

Men houd zich niet aan de levertijd , als iets niet op tijd geleverd kan worden laten ze dat niet weten maar kun je er zelf achteraan rennen. Accuboor besteld, 1-4 dagen levertijd, ben nu al 13 dagen aan t wachten. Hoeft voor mij niet meer, ik wil mijn geld retour en ga wel naar n ander.

Meer dan lof over deze winkel. perfecte service....

Geschreven op 2 juli 2015

Meer dan lof over deze winkel. perfecte service. Denk wel meer iets voor zakelijke gebruikers dan voor de consumenten klusser!

Deze firma geeft aan dat een product op...

Geschreven op 10 juni 2015

Deze firma geeft aan dat een product op voorraad is om je te verleiden te kopen en als je dan besteld hebt, dan gaan ze het bestellen. En moet je 14 dagen wachten. Dus een prima winkel voor mensen met veel geduld.

Super winkel nu al mijn tweede bestelling gedaan...

Geschreven op 21 mei 2015

Super winkel, nu al mijn tweede bestelling gedaan, wederom snel en vakkundig geleverd. beste prijs online

Meer informatie over deze shop

Op Prijsvergelijk.nl vergelijk je eenvoudig de kosten van Toolnation en andere shopping aanbieders. Wil je meer informatie? Ga dan direct naar de website van de aanbieder met onderstaande button.

Website : www.toolnation.nl

Jouw ervaring met Toolnation

Wij zijn benieuwd naar jouw eigen ervaringen met Toolnation. Vul onderstaande gegevens in om je ervaring met ons te delen:

Geef voor ieder onderdeel een beoordeling
Aanvraagproces
Voorwaarden
Prijs-kwaliteit
Klantenservice

Geef een duidelijke motivatie waarom je tevreden, of juist niet tevreden bent over deze aanbieder. Blijf correct en probeer je mening duidelijk te onderbouwen:

Omschrijf duidelijk je ervaringen
Je naam *Vul je naam in. Hieronder kun je aangeven dat je anoniem wilt reageren.
E-mailadres *Vul een geldig e-mailadres in. Het e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het controleren van je review.
Welk product heb je aangeschaft? *Vul het product in dat je gekocht hebt.
Wat is het ordernummer? *Vul het ordernummer in dat je ontvangen hebt. We vragen dit om ongeldige reviews te voorkomen.
Anoniem, mijn naam niet weergeven
Ik geef toestemming voor de verzameling, verwerking en het gebruik van mijn persoonsgegevens volgens de privacyverklaring van Prijsvergelijk.nl Je dient in te stemmen met het verwerken van je persoonsgegevens door Prijsvergelijk.nl

Vergelijkbare aanbieders

Hockeydirect
nog geen ervaringen
Fonq
lees 30 ervaringen
PlatteTVDiscounter
lees 3 ervaringen
Prijsvergelijk.nl maakt gebruik van cookies

Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste ervaring? Kies dan voor alle cookies. Meer informatie vind je in onze cookie policy.