Bol.com ervaringen en reviews

Bol.com is marktleider in de online verkoop van boeken, cd's, DVD's, software & PC-accessoires, games en elektronica. Bezoekers van de website hebben toegang tot ruim 140.000 Nederlandstalige boeken, 750.000 Engelstalige boeken, 300.000 cd's en 10.000 films en enkele duizenden elektronica-artikelen. Tevens zijn we de grootste softwareaanbieder en gameswinkel van Nederland én hebben we mobiele telefonie in het assortiment opgenomen.

Korting op je aankopen? Prijsvergelijk.nl heeft een speciale kortingscode voor Bol.com!


Adresgegevens

Website www.bol.com
Telefoon 0900-2025438
Utrecht

Levering en betalingsmogelijkheden

Online betalen met iDeal
Online betalen met creditcard
Online betalen met Paypal
Achteraf betalen (acceptgiro of factuur)
Vooruitbetaling per bank
Betaling onder rembours
Kopen op afbetaling
Betalen met Pin bij afhalen
Levering in Nederland, EU (niet voor games, elektronica, gsm)
Afhalen mogelijk
 

Keurmerk

Bol.com is aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie. Voor u als consument betekent het Thuiswinkel Waarborg niet alleen dat  alle bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven zich houden aan wet- en regelgeving. Maar ook aan de opgestelde gedragscodes van de vereniging. Meer informatie vind je op www.thuiswinkel.org

Prijsvergelijk.nl
Beoordeling
Beoordeel ons!

Plaats deze winkelbeoordeling
op je eigen website!
Klik hier voor de code

Beoordeling 6 sterren

Winkel beoordeling

Internetsite
Bereikbaarheid
Levering orders
Service

De winkel review van Bol.com is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 181 andere bezoekers. De gemiddelde score is een 6 op een schaal van 1 tot 10.

Jouw ervaring met Bol.com

Vul onderstaande gegevens in om je beoordeling te geven over Bol.com en maak kans op een iPod nano:

Kopen bij Bol.com betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten


Prijsvergelijk toont je de laatste 15 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Bol.com betrouwbaar? In totaal heeft deze webshop 181 beoordelingen van consumenten ontvangen.

Ik had een probleem met kadobonnen

Anoniem op 20-6-2017 - Ordernummer: 4119643670
Ik had een probleem met kadobonnen. Dit probleem is door de medewerkers van de Klantenservice zeer naar tevredenheid opgelost.

 
 
 
 

Waarom ik niet tevreden ben

Manuel op 6-2-2017 - Ordernummer: 8100864636
Waarom ik niet tevreden ben, ik koop al jaren bij Bol.com maar de laatste tijd gaat het enorm slecht met de levering van mijn goederen. Ik weet wanneer de koerier komt via e-mail die ik krijg. Die dag blijf ik dan ook heel de dag thuis, speciaals om het pakketje in ontvangst te nemen echter komt de koerier nooit opdagen... Ik ben het beu. Ik heb toen een klacht neergelegd en kreeg later als antwoord: het adres die op het pakket stond was verkeerd, terwijl mijn adresgegevens volledig correct op de website staan, onbegrijpelijk!

Ze hebben mij gesust met een cadeaubon van 10 euro. Ik gaf ze dan ook een laatste kans, helaas! Alles ging zo gezegd goed verlopen, de levering zou plaatsvinden op zaterdag. Ik bleef alweer heel de dag thuis en alweer kwam de koerier niet opdagen. Nu is het echt genoeg geweest. Service staat hoog op mijn lijst als klant, op zo'n manier ga je niet om met klanten!

 
 
 
 

Ze zenden de producten altijd netjes af

Anoniem op 31-1-2017 - Ordernummer: 4136472040
Ze zenden de producten altijd netjes af. Goede website. Alleen de levertijd vind ik niet overeenkomen met hun site. Voor 23 uur besteld is niet morgen in huis. Ondanks dat er staat dat de levertijd kan afwijken, vind ik dat er eigenlijk had moeten staan binnen 1-3 dagen verstuurd. Al een paar producten besteld voor 23 uur, maar tot nu toe niet de volgende dag in huis. Voor de rest ben ik een tevreden klant.

 
 
 
 

Een Hoverboard van 359,- stuk geleverd

Danielle op 3-1-2017 - Ordernummer: 4028562760 - Gekocht: Hoverboard
Een Hoverboard van 359,- stuk geleverd, ik gaf aan een nieuw board te willen ontvangen ipv nu al reparatie. 2,5 week gaat er over heen en het is dat ik zelf contact op neem met Bol.com. Inmiddels gerepareerd, eind van de week komt hij terug. Dit was niet de afspraak. Eenmaal terug maken we de doos open, de schroefjes lagen overal en nergens door de doos, en het board was levens gevaarlijk hij tolde hard in het rond, het gaat maar net goed. Weer terug gestuurd, met de opmerking dat ik mijn geld terug wil aangezien we het vertrouwen totaal kwijt zijn.

Deze is toegezegd door een medewerker. Maar wat krijgen we te horen? Het zicht termijn is verlopen. He? Dit gaat niet over zicht, dit is een ondeugdelijk apparaat, waar geen vertrouwen meer in is. Bol.com staat niet voor en oplossing open. Het erge is dat mijn dochter deze voor haar verjaardag heeft gekregen en zelf geld bij gelegd heeft en dus lang gespaard heeft, we zijn 2 maanden verder en nog geen cadeau en geen 359,- retour. Het gekke is dat Bol het afschuift op dit bedrijf ik koop toch bij hen? Ik hoop dat Bol dit leest dat ze toch het geld over maken op mijn tekening zodat mijn dochter eindelijk een cadeau kan kopen Achteraf kan je beter in het zichttermijn je spullen terug sturen zonder te melden dat hij stuk is.

We zijn erg teleurgesteld dat geen gulden middenweg word gezocht waar iedereen wat mee kan. Ik bestel dus ook nooit meer wat. We wachten nog steeds op de track en tracé en daarnaast komen ze afspraken niet na, zoals beloven dat het geld retour komt en mij terug te bellen n.a.v. Een terugbel afspraak.

 
 
 
 

Ik wacht nu al 2 weken op mijn bestelling

Joyce op 3-1-2017
Ik wacht nu al 2 weken op mijn bestelling, en nu tot nader order vertraagd. En nu staat er al 3 dagen dat de bestel datum nog niet bekend is. En er stond bij op voorraad! Ik heb ook al gebeld naar de klantenservice, en die zeggen dan dat het bv morgen zal binnen komen, maar niet dus. En dan zeggen ze voor 12:00 besteld volgende dag in huis.

 
 
 
 

Een bestelling die moest toekomen de woensdag voor...

Bart op 27-12-2016
Een bestelling die moest toekomen de woensdag voor Kerstmis wordt pas geleverd de dinsdag na Kerstmis. Volgens de website van bol.com moet je met hen contact opnemen indien de levering twee dagen na elkaar vertraagd is. Ik heb dit ook gedaan, maar meer dan tijdverlies was dit niet. Er werd geen enkele poging ondernomen om mijn bestelling nog voor Kerst te leveren. Moraal van het verhaal: heb je je pakketje graag op tijd, bestel het dan niet hier want anders krijg je later zeker spijt !

 
 
 
 

Was-droog combi geleverd gekregen

Yvonne t Mannetje op 29-9-2016
Was-droog combi geleverd gekregen, en voordat we iets konden controleren waren de mannen al weer weg. Bij uitpakken bleek toen we de sticker van de deur haalden, dat de ruit finaal kapot was. Contact opgenomen met de klantenservice, en wat denk je, ook ruilen kan niet! Nee, je moet opnieuw bestellen EN betalen. De kapotte zou worden opgehaald. 2 ophaal afspraken verder nu, de 1e zijn ze niet op komen dagen. Men vind dat het ding weer ingepakt moet worden. Alle verpakking ligt er nog bij.

Maar hey, wij zijn net door een woningbrand al onze bezittingen kwijt geraakt, en hebben niets om in te pakken. Hulp? Welnee, doen ze niet aan. Maak maar weer een nieuwe afspraak. En wacht maar of je ooit je geld terug krijgt. Ik zou niemand aanbevelen om bij Bol.com iets te bestellen! Nog nooit zon slechte service meegemaakt!

 
 
 
 

Op 25 mei 2016 heb ik een tweedehands...

Anoniem op 12-6-2016 - Ordernummer: 8746936140
Op 25 mei 2016 heb ik een tweedehands boek besteld bij Bol.com. Het boek werd door de koper omschreven als nieuw. Echter toen ik het boek op 28 mei ontving was bijna elke bladzijde gemarkeerd met roze en gele stift. Op deze dag heb ik contact opgenomen met klantservice met betrekking dat het boek meer gebruikssporen bevatte dan in de productomschrijving. Met de medewerker is er toen afgesproken dat ik het boek gratis mocht behouden en ter compensatie van dit ongemak een cadeaubon van 8 euro zal ontvangen.

Tot mijn verbazing ontving ik 11 juni een aanmaning van de betaling. Ik heb toen 12 juni contact opgenomen met Bol. In dit gesprek gaf de medewerker aan dat de gemaakte afspraak op 28 mei niet geldig is en dat ik het boek moet betalen of moet gaan retourneren en dat ik hierover een mail zal ontvangen. Daarnaast vond de medewerker mijn situatie hilarisch. In deze mail stond er totaal niks over de verzendkosten.

Toen ik heb weer contact opgenomen met betrekking tot verzendkosten. Ik gaf aan dat ik niet van plan ben om nog retour kosten te betalen, aangezien dat het boek in slechte staat was. Uiteindelijk duurde het een kwartier voordat Bol met een oplossing kwam (ik mocht boek houden, maar cadeaubon werd geblokkeerd). Daarna duurde volgende kwartier om de medewerker te kunnen overtuigen om deze afspraak per mail te bevestigen.

Kortom, Bol behandelt klanten op een onprofessionele manier: er zijn afspraken gemaakt die niet nagekomen worden, de klanten service is arrogant en men durft geen verantwoordelijkheid te nemen om de gemaakte afspraken te bevestigen.

 
 
 
 

Op 8-4 bestelling geplaatst voor 2 producten waarvan...

Anoniem op 14-4-2016 - Ordernummer: 8716007560
Op 8-4 bestelling geplaatst voor 2 producten, waarvan 1 een GSM. Deze zou worden geleverd door Bol.com zelf. Op 12-4 na nog niets gehoord te hebben van de verzending van dit toestel, controleer ik deze bestelling nogmaals. Op bestelling staat levertermijn van 16-4. Bij nazicht van GSM toestel op de site staat Voor 23:00 besteld, levering de volgende dag.

Ik neem telefonisch contact op met klantenservice. Dame aan de lijn meldt me: Bij bestelling op 08/04 staat uw levering op 16/04. Bij bestelling vandaag staat levering op morgen. Ik vraag hoe dit kan? Ik krijg laconiek enkel antwoord: me: Bij bestelling op 08/04 staat uw levering op 16/04. Bij bestelling vandaag staat levering op morgen. Ik vraag of deze mij dan aanraadt de bestelling eerst te annuleren en dan opnieuw te plaatsen. Hoe kan dit nu eenvoudiger zijn voor Bol.com of mij als klant? Opnieuw het laconiek antwoord: me: Bij bestelling op 8-4 staat uw levering op 16-4. Bij bestelling vandaag staat levering op morgen. Ik dus: ok, ik annuleer.

Omdat dit me vrij absurd leek: ze dragen liever de kost van extra administratie voor annulering, extra betalingscontrole dan gewoon in hun CRM systeem mijn bestelling aan te vinken op levering dag erna? Ook vond ik de communicatie beneden huidige standaard (drie maal laconieke reactie is mijn inziens niet ok). Ik neem dus opnieuw contact op met hun klantendienst via vaste lijn. Van zodra ik mijn naam en bestellingsnummer doorgeef en meldt een klacht te willen uitbrengen wordt de lijn abrupt afgebroken. Vond dit vreemd en bel nogmaals via vaste lijn. Opnieuw welfde scenario: ik geef naam en bestelnummer en de lijn wordt afgebroken!?

Nogmaals bel ik op, nu via mobiel nummer. Voor ik mijn naam of bestelnummer geef zeg ik klacht te willen uitbrengen en dat ik het vreemd vond dat een vaste lijn eerder tot 2x toe werd afgebroken - ik dit niet aanvaard. Dame klantendienst zegt me dat er veel problemen zouden zijn met afbreken van lijnen en biedt spontaan 15 EUR korting op volgende aankoop. Ik meld haar dat ik klacht toch wil opnemen en hiervan op de hoogte wil gehouden worden. Want blijkt dat het eerder aangeven om bestelling te moeten annuleren niet nodig was.
Nu 2 dagen later, niets meer gehoord van klacht. Toestel toegekomen, alhoewel ik onmiddellijk had geannuleerd en bestelling geplaatst bij andere online retailer. Nu moet ik dus ook nog de extra moeite doen om mijn geannuleerde bestelling te retourneren. Dit is mijn laatste bestelling. Dit nooit meer.

 
 
 
 

Een goede 2 maanden geleden een kinderzitje besteld...

Francis op 13-3-2016
Een goede 2 maanden geleden een kinderzitje besteld voor de auto wat volgens diverse sites als veiligste uit de test komt. Supersnel geleverd zoals beloofd. Helaas was de verpakking al eens open geweest, zaten de boekjes en stickers niet meer op de juiste plek en zaten er 2 kleine beschadigingen op.

Een dag erna de klantenservice (zou zo niet mogen heten!) gebeld en die vertelden dat ik het kon terugsturen en dat mijn betalingsverplichting dan verviel. Helaas had ik de doos al weggegooid en hoopte ik op een kleine korting, en dan klaar. Dat was geen optie, alleen terugsturen of houden en jammer maar helaas. Ik zal je vertellen dat het opnieuw inpakken van zon ding niet te doen is en dat ik ook niet met een doos van 100x60x50cm over straat ga zeulen. Hierna 2 à 3 bestellingen bij Coolblue geplaatst en wat een verademing is dat!

 
 
 
 

Artikel zou op voorraad zijn was niet het...

Gina Heddema op 7-1-2016 - Ordernummer: 8634049050 - Gekocht: Ultimate Sinatra
Artikel zou op voorraad zijn, was niet het geval. Ik wacht nu al 3 weken op mijn bestelling, en nu tot nader order vertraagd. Voorgelogen door klantenservice. Je wordt aan het lijntje gehouden. Tot 2 x toe een nette klachtenbrief verstuurd. Geen reactie. Ze komen hun afspraken niet na en reageren nergens op. Niet klantgericht. Slecht!

 
 
 
 

Wat een slechte service van Bol.com Ik had...

Annemarie op 8-12-2015
Wat een slechte service van Bol.com! Ik had voor Sinterklaas van een dagaanbieding gebruik gemaakt: 4+1: ik had dus 5 spellen besteld. Volgende dag zaten er in de doos 4 spellen in en een CD?! Ik bellen (1e keer): goh wat vervelens voor u! Ik moest de CD maar terug sturen, dan zou het ontbrekende spel op tijd voor Sint worden geleverd.

Twee dagen voor Sint had ik nog niks binnen weer gebeld (2e keer). Nu was het antwoord: retourneren gaat minstens 5 dagen overheen. Als ik het spel op tijd wilde hebben moest ik het spel uit de 1e bestelling annuleren, en dan gelijk weer opnieuw bestellen (maar dan wel voor de originele prijs!) De nieuwe bestelling was op tijd. Maar toen kreeg ik het geld van de 1e bestelling terug en dat was nog voor de aanbiedingsprijs: 6 euro minder. Dus door hun fout (bij de 1e zending die CD meesturen) ben ik nu 6,00 kwijt.

Uiteraard gebeld (3e keer): reactie: dat zag ik toch verkeerd. Een smoes, dat die 6,00 verrekend was met de 4 andere spellen en ik het dus het geld niet terug kreeg. Wat? Jullie hebben de fout gemaakt en daar kan ik voor opdraaien! En een leidinggevende krijg je ook niet aan de lijn, zeker te veel slechte ervaringen mee gehad! Ik blijf met een kater zitten en ga nooit meer bij Bol.com bestellen.

 
 
 
 

Tot 2x toe een verkeerd boek ontvangen binnenin...

Gerda op 15-11-2015
Tot 2x toe een verkeerd boek ontvangen, binnenin staat een ander ISBN nummer, dan achterop het boek. Omgeruild, maar weer en verkeerd boek uit verkeerd jaar. Omruilen en geld retour gaf geen problemen. Maar na 2 weken nog niet het juiste artikel.

 
 
 
 

Ik zal nooit meer een product kopen bij...

Anoniem op 3-11-2015 - Ordernummer: 8558832270 - Gekocht: Armleuning dienblad
Ik zal nooit meer een product kopen bij Bol.com. Zij houden zich niet aan de afspraak . Je regelt een betaling via een acceptgiro en krijgt die niet. De eerste acceptgiro die je krijgt is de acceptgiro met je betaling en een boete!

Ze zeggen wij hebben via email een betalingsopdracht gestuurd. Maar zelfs geen mail op mijn email niets ontvangen. Dit was ook niet de bedoeling omdat ik heel veel in het ziekenhuis ben en alleen betaal via acceptgiro om juist geen misstanden te krijgen.

 
 
 
 

Bol levert verkeerde product dat ook nog tweedehands...

Gt op 2-9-2015
Bol levert verkeerde product (dat ook nog tweedehands was en in kapotte doos zat) en ook nog veel te laat. De klantenservice is op geen enkele wijze bereid me te werken aan een goede oplossing. Bol wil geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor de fouten die ze maken. Ook de belofte van vandaag besteld morgen geleverd wordt niet waargemaakt.

 
 
 
 
Naar de Shop
 

Andere consumenten kochten hier onderstaande producten


Advertentie