Coolblue ervaringen en reviews

Voor 23:59 besteld, morgen gratis thuisbezorgd. Bij Coolblue kies je uit ruim 60.000 producten, van tablets tot stofzuigers. Je krijgt altijd persoonlijk en specialistisch advies in onze 160+ shops. Voor vragen kun je op werkdagen tot 23:59 bij onze klantenservice terecht. Via de telefoon, maar ook makkelijk via social media. Je kunt 14 dagen nadenken over je aankoop. Toch niet helemaal tevreden na je aankoop? Geen probleem. Retourneren is gemakkelijk en altijd gratis.


Adresgegevens

Website www.coolblue.nl

Levering en betalingsmogelijkheden

Online betalen met iDeal
Online betalen met creditcard
Online betalen met Paypal
Achteraf betalen (acceptgiro of factuur)
Vooruitbetaling per bank
Betaling onder rembours
Kopen op afbetaling
Betalen met Pin bij afhalen
Levering in Nederland
Afhalen mogelijk
in Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Groningen
 

Keurmerk

Coolblue is aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie. Voor u als consument betekent het Thuiswinkel Waarborg niet alleen dat† alle bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven†zich houden aan†wet- en regelgeving. Maar ook†aan de opgestelde gedragscodes†van†de vereniging. Meer informatie vind je op www.thuiswinkel.org

Prijsvergelijk.nl
Beoordeling
Beoordeel ons!

Plaats deze winkelbeoordeling
op je eigen website!
Klik hier voor de code

Beoordeling 7 sterren

Winkel beoordeling

Internetsite
Bereikbaarheid
Levering orders
Service

De winkel review van Coolblue is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 77 andere bezoekers. De gemiddelde score is een 7 op een schaal van 1 tot 10.

Jouw ervaring met Coolblue

Vul onderstaande gegevens in om je beoordeling te geven over Coolblue en maak kans op een iPod nano:

Kopen bij Coolblue betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten


Prijsvergelijk toont je de laatste 15 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Coolblue betrouwbaar? In totaal heeft deze webshop 77 beoordelingen van consumenten ontvangen.

Op vrijdag Airpods besteld met express bezorging

B. Gerritsen op 31-7-2017 - Ordernummer: 23903944 - Gekocht: Apple Airpods
Op vrijdag Airpods besteld met express bezorging dezelfde dag. Hier betaal je extra voor maar dat is een eigen keuze en mijn afwezigheid op zaterdag was voor mij de reden om dit te doen. Koerier zou tussen 19.00 en 22.00 uur komen, de beste man was volgestopt met minimaal 21 stops (ik was nummer 21) en had daar 3 uur de tijd voor, naar mijn mening een lastige klus. Dat bleek waar want tegen 22.30 uur stond in de update van de track & trace dat ik een nieuwe afspraak moest maken, met andere woorden het product zou niet meer geleverd worden op vrijdag.

Gelijk met Coollblue klantenservice gebeld om te kijken hoe we dit netjes konden oplossen. Zoals al eerder aangegeven was ik zaterdag niet aanwezig, en mijn vraag of het ook op zondag geleverd kon worden werd bevestigend beantwoord, echter er was een maar. Ik moest deze order dan annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen voor levering op zondag (en een keer extra betalen, en die snap ik dus niet). Uiteraard zou ik het geld terug krijgen van de eerste bestelling maar dat kon wel even duren. Coolblue maakt een fout en ik moet het oplossen en financieel bloeden? Echt te belachelijk voor woorden. De derde oplossing was een nieuwe afspraak op maandag. Dat was voor mij financieel de enige oplossing maar niet de service die ik verwacht had van van Coolblue die van de daken schreeuwt dat ze zo'n goede service heeft.

Ook hebben ze mijn woede en teleurstelling extra gevoed met fantastische automatische mailtjes over hoe ze snappen dat ik zit te popelen om mijn bestelde product te ontvangen (duh) en sturen ze een prachtige mail van een productspecialist die beschrijft hoe ik mijn product kan aansluiten, alleen slaat die mail voor mijn bestelde product volledig de plank mis omdat de verstrekte info onjuist is. Na nog wat extra geklaag bij de klantenservice kon ik een vergoeding krijgen voor de situatie, een tegoedbon van 7,50, meer een belediging dan een oplossing.

Maar daar ik echt nooit meer wat wil bestellen bij dit bedrijf en al zijn takken (gelukkig heel goed herkenbaar) heb ik hier vanaf gezien. Ik hoop maandag mijn product te ontvangen en er van te gaan genieten, maar aan Coolblue zal ik altijd een nare nasmaak overhouden.

 
 
 
 

Onbetrouwbare leveringstijden en foute informatie

Niclaes Willy op 22-6-2017 - Ordernummer: 23168490
Onbetrouwbare leveringstijden en foute informatie van de specificaties van de producten. Airco besteld op 18-6, betaald 405 euro, geleverd 19-6 niet conform aan de specificaties 20-6, retour en in samenspraak met Coolblue andere besteld betaald 379 euro. 21-6 geen levering wegens niet beschikbaar in samenspraak weer een andere besteld betaald 60 euro. 22-6 om 18h30, ik wacht nog steeds want de klantendienst weet mij niet te zeggen waar mijn colli is, misschien niet op stock. Ondertussen heb ik wel zowat 850 euro betaald voor een apparaat van 400 euro dat ik niet heb en stel mij serieuze vragen.

 
 
 
 

Ik heb voor alles 5 sterren gegeven

Anoniem op 26-5-2017 - Ordernummer: 22702405 - Gekocht: Dyson DC62 PRO
Ik heb voor alles 5 sterren gegeven, bij bereikbaarheid weet ik niet of dat echt zo is omdat ik ze nooit gebeld of gemaild heb, aangezien de producten hier altijd goed geweest zijn. Dit keer had ik een Dyson steelstofzuiger die had ik dinsdag avond besteld en zou woensdag geleverd worden. Bij Post.nl zag ik dat vrijdag zou worden, ik las wat negatieve reviews over de levering de afgelopen tijd dus dacht het zou toch niet. Maar woensdag kreeg ik een nette mail van Coolblue met hun excuus dat het pakket ivm een storing nog niet aangekomen was bij Post.nl en ivm Hemelvaart zou het vandaag vrijdag geleverd worden en dat is ook gebeurd, naar volle tevredenheid.

Ik vind de mail ook netjes. Aangezien ik zelf een webshop heb weet ik dat er regelmatig bij Post.nl ook storingen zijn waardoor het gewoon niet altijd mogelijk is de volgende dag te leveren. En ik vind de verzending altijd snel en soepel verlopen tot nu toe eigenlijk altijd wel binnen een dag op deze ene keer na.

De Dyson zelf heb ik nu 1 keer gebruikt en kan er nog niet veel van zeggen behalve dan dat de zuigkracht beter is dan verwacht en de prijs-kwaliteitverhouding zeker nu die afgeprijsd was het absoluut waard is. Wij kopen zeker vaker, doen dat al jaren ook mijn vriend is klant ook voor zijn bedrijf. Dus vond het nu wel tijd voor een review.

 
 
 
 

Kreeg een gebruikte koelkast geleverd

Anoniem op 15-4-2017 - Ordernummer: DL0000017553414
Kreeg een gebruikte koelkast geleverd terwijl ik een nieuwe gekocht had. Zowel aan de binnen als buitenkant krassen en bultjes en ook etenslucht erin. De reactie van de klantenservice we bieden 10% korting. Je moet tocht iets verzinnen om als bedrijf je producten te verkopen die binnen 30 dagen teruggekomen zijn! Dus wees gewaarschuwd je nieuwe product van Coolblue kan al (meerdere malen) gebruikt zijn.

 
 
 
 

Ik bestelde op 09-02-2017 een Samsung soundbar

BGAJ Rombouts op 11-2-2017 - Gekocht: Soundbar
Ik bestelde op 09-02-2017 een Samsung soundbar set met achterspeakers. Deze set bestaat uit een combinatie van 2 andere sets. Set 1 is de soundbar met subwoofer die ook los wordt verkocht. Set 2 bestaat uit de 2 achterspeakers. Beide sets zitten elk in een eigen doos. Bij aflevering ontving ik alleen set 1. Dus gebeld of men set 2 wilde nazenden.

Na diverse telefoontjes bleef men vasthouden aan hun enige oplossing: ik moest set 1 weer inpakken en bij het postkantoor retour sturen. Dan zou men daarna de complete set aan mij zenden, dus weer een set 1 en de set 2. Hoe ik ook argumenteerde dat ik dus set 1 moest inpakken en terugsturen om hem opnieuw terug te krijgen, was zinloos, want zo moest het volgens hun leverancier. Ik heb de set geretourneerd en de order geannuleerd. Inmiddels heb ik hem bij Bol.com gekocht, nooit meer bij Coolblue.

 
 
 
 

3 weken heen en weer mailen/bellen

Bo op 14-10-2016 - Gekocht: Inventum HNL4112Z
Na 3 weken heen en weer mailen/bellen heb ik het helemaal gehad met Coolblue. Een elektrische deken gekocht voor de koude wintermaanden die er weer aan gaan komen. Ons bed is 140 breed, dus ook een elektrische deken gekocht van 140 breed. Althans zo adverteerde Coolblue de Inventum HNL4112Z. Als klant mag je er dus toch ook vanuit gaan dat de deken 140 breed is.

Door een fout in het afleveradres kon de levering een paar dagen langer duren. Daar had ik uiteraard alle begrip voor. Helaas raakte ze al snel het hele pakket kwijt en heb ik ruim 2 weken gewacht voordat het geleverd werd. Ondertussen al een paar keer extra thuis gebleven omdat het erop leek dat het pakket geleverd zou worden.

Het begint nu s nachts toch redelijk koud te worden, dus ik kon niet wachten om mijn elektrische deken op mijn bed te gooien. Helaas bleek de Inventum HNL4112Z helemaal geen 140 breed te zijn. Ik vind het niet erg om knus te slapen met mijn partner, maar een elektrische deken van maar 80 cm breed wordt toch wel erg krap.

Gelijk contact opgenomen met Coolblue. Het artikel nummer is hetzelfde, maar de maat klopt niet. Fout van Coolblue dus. Ik had er zelfs een screenshot van als bewijs van hun fout. Mijn klacht werd echter afgedaan met de mogelijkheid om het pakket te retourneren en ene cadeaubon van 10 euro. Een artikel retourneren noem ik geen extra service. Iedereen mag een pakket retourneren ongeacht de reden. Moet ik ook nog extra tijd vrijmaken om naar een retourneer punt te gaan etc.

De 10 euro cadeaubon was aardig geweest voor het lange wachten op mijn pakket. Maar dat compenseert niet de valse advertentie die Coolblue mij voorschotelde. Zelf kom ik uit een zeer bekend Zweeds bedrijf waar de klant altijd de prijs krijgt die op het prijskaartje stond. Hier hoeft de klant niet 3 keer voor te bellen en 2 keer alles uit te leggen.

Laatste keer dat ik iets bij Coolblue bestel. Slechte klantenservice! Valse advertentie met artikelen en valse advertentie met de slogan: Alles voor een glimlach.

 
 
 
 

De oplaadkabel van mijn iPhone ging kapot

Lennart Willemse op 5-7-2016
De oplaadkabel van mijn iPhone ging kapot afgelopen zaterdag, snel een nieuwe in huis halen dus. Na bestelling op zaterdagavond, zou de kabel afgelopen zondag tussen 12:55 en 14:55 bezorgd worden. Gedurende dit tijdsbestek gewacht op de bezorging. Rond 15:30 toch maar de hond uit gaan laten, die erg nodig uit moest. Om 15:40 stond echter de bezorger voor een dichte deur en werd de kabel weer meegenomen. Enfin, kan gebeuren maandag weer een kans.

Via PostNL kan een bezorgmoment voor de volgende dag gekozen worden, gezien een etentje buiten de deur om 20:00 uur kwam het tijdsbestek tussen 17:30 en 19:30 perfect uit. Helaas om 19:45 nog geen pakket, dan toch al enigszins teleurgesteld. Bij thuiskomst een briefje van de bezorger, volgende dag (dinsdag) kan je het pakket ophalen bij een PostNL-Punt vanaf 15:00. Om 16:30 sta ik bij het PostNL-Punt voor het pakket, je raad het al, geen pakket. Via track en trace het pakket opgezocht en wat blijkt pakket is weer terug in het sorteercentrum van PostNL en wacht op sorteren! Het verwachte bezorgmoment, niet op mijn huisadres maar op het PostNL-Punt, is onbekend. Met dit verhaal de klantenservice van Coolblue gebeld. Nu was mijn verwachting dat ze, dat pretendeert zeer klantvriendelijk te zijn, dit goed zou oppakken en een passende oplossing zou bieden. Het eerste contact was aangenaam, er werd aangegeven door de klantenservice dat er meteen een onderzoek ingesteld zou worden. Ik zou even in de wacht gezet worden om tot een passende oplossing te komen. Na enkele momenten weer contact met de klantenservice medewerker. De uitkomst van het onderzoek moet afgewacht worden.

Ze wisten niet wat er met het pakketje zou gebeuren blijft het liggen op het sorteercentrum, wordt het terug gestuurd naar Coolblue of wordt het overgebracht naar het PostNL-Punt. In het geval dat het terug gestuurd wordt zou de bestelling dan pas geannuleerd worden en een nieuwe bestelling geplaatst worden. Dit zou betekenen dat de kabel donderdag (!) bezorgd zou worden, mits er niks fout gaat natuurlijk. Het pakketje kan ook terug gestuurd worden naar het PostNL-Punt, waar ik dan op woensdag, binnen de openingstijden, wederom naartoe moet om het pakketje op te halen. Hierop was mijn suggestie stuur een nieuwe kabel op, en kijk vervolgens wat er met het initiŽle pakket aan de hand is en wat daarmee gaat gebeuren. Dan heb ik in ieder geval op woensdag (!) de op zaterdag bestelde kabel, ben ik nog enigszins een tevreden klant door de adequate opvolging van de klacht.

Dit was echter niet mogelijk, ik moest het onderzoek maar afwachten en verder konden ze mij niet verder helpen.
Jullie zijn hierbij een klant verloren en ik zal jullie absoluut niet meer aanbevelen. Ik heb nog nooit zo'n slechte klantervaring gehad met zo weinig probleemoplossend vermogen van een dergelijk grote organisatie.

 
 
 
 

Onlangs een hoesje gekocht voor mijn i-phone

Ernesto Garay op 1-5-2016
Onlangs een hoesje gekocht voor mijn i-phone 6s, deze zou waterdicht moeten zijn maar helaas brak een pennetjes af. Binnen twee dagen had ik een nieuw product op de maat. Het is niet de 1e keer dat Coolblue zo mijn problemen oplost. Ik koop regelmatig (zeg maar bijna alles) bij hen en elke keer opnieuw zijn ze de beste in service. Ze maken nooit een probleem achteraf. Het is nu wel het moment om ze een grote compliment te geven. Super en bedankt.

 
 
 
 

Hele slechte ervaring bij Coolblue

Sophia de Wijer op 26-4-2016
Hele slechte ervaring bij Coolblue. 8 dagen geleden besteld, nu nog steeds geen indicatie van wanneer mijn huishoudelijke goederen geleverd kunnen worden. Afgelopen zaterdag kwam mijn bestelling binnen helaas paste de wasmachine niet. Toen zijn direct ook alle 5 andere goederen mee terug genomen (die al in huis geplaatst waren). Deze zouden 2 dagen later opnieuw geleverd worden (dus niet binnen 24 uur zoals op de website staat voor nieuwe bestellingen).

Op maandag nog steeds geen contact gehad met Coolblue of Dynalogic om een nieuwe levering af te spreken. Uiteindelijk moest ik zelf contact opnemen met Dynalogic om een nieuwe afspraak te maken voor vandaag. Hiervoor heb ik vrij genomen van werk, en ik krijg een uur geleden een mail van Dynalogic dat er een sorteerfout is en dat de afspraak dus niet doorgaat. Hier zit ik dus, thuis, te wachten tot mijn spullen eindelijk komen, en nog geen reactie. Heel erg slecht geregeld. Heb nu de hele order maar geannuleerd, en ga bij een concurrent bestellen. Hopelijk krijg ik mijn geld wel snel terug, als dat wel kan...

 
 
 
 

Gasfornuis besteld bij Coolblue nog even achteraan gebeld...

Stijn op 11-4-2016
Gasfornuis besteld bij Coolblue, nog even achteraan gebeld om er zeker van te zijn dat het fornuis tot in de keuken zou gebracht worden. Dat werd bevestigd. Werd het fornuis toch door PostNL tot aan de voordeur gebracht! Fornuis blijkt ook nog eens 2 grote deuken te hebben. Gebeld, medewerker vond de bezorgwijze inderdaad vreemd. Toch moest ik zelf het fornuis bij een postkantoor (!) aanbieden voor retour. Aangezien ik geen auto heb, het fornuis maar gehouden, vergelijkbare modellen waren ook uitverkocht. Dan maar de 30 euro schadevergoeding aanvaard (was eerst 20 euro). Geen goede ervaring.

 
 
 
 

Slechte service. Had een droger besteld voor de...

Bouman op 23-3-2016 - Ordernummer: 16309974
Slechte service. Had een droger besteld voor de verjaardag van mijn vrouw. 3 dagen van te voren besteld maar komt niet binnen. Als je ze belt dan doen ze heel makkelijk wij hebben dit niet in de hand maar zij verkopen de producten. Met oplossingen komen ze ook niet.

 
 
 
 

Site en bereikbaarheid zijn goed. Bij de levering...

Anoniem op 22-3-2016 - Ordernummer: 16334888 - Gekocht: Google Chromecast
Site en bereikbaarheid zijn goed. Bij de levering maken ze de verwachting niet waar. Daarover gebeld komt het antwoord: sorry dat gebeurt wel eens. Juist omdat ze zich zo klant gericht presenteren en aangeven voor 23.59 besteld morgen bezorgd, is de teleurstelling groter. Ik zal niet snel nog wat bestellen.

 
 
 
 

Hele slechte ervaring met de bezorgers Deze waren...

Anoniem op 7-3-2016 - Ordernummer: 16174094 - Gekocht: AEG L61260TL
Hele slechte ervaring met de bezorgers! Deze waren zeer grof en hebben onze trap vernield: vrijwel over de gehele trap groeven gemaakt in het schilder- en houtwerk. Zonder excuses aan te bieden zijn ze vertrokken, terwijl we voordien hadden gemeld dat onze wasmachine op de tweede etage stond. Zeer asociale mannen, waarna Cool Blue ons 100 euro aanbiedt ter reparatie terwijl de reparatie op zijn minst 1000 euro zal bedragen. We zijn nu juridische stappen aan het overwegen.

 
 
 
 

Het is Coolblue na twee pogingen nog niet...

Anoniem op 11-1-2016 - Ordernummer: 15493252
Het is Coolblue na twee pogingen nog niet gelukt om mijn wasmachine af te leveren. Het ergste is nog dat ik een mail heb ontvangen dat de bezorging niet is gelukt omdat het adres niet juist is -werkelijk onzin. Het zal niet aan hen zelf liggen maar aan de koerier die ze inhuren -maar ja dat is dan toch ook hun probleem. Bestelling geannuleerd.

 
 
 
 

Levering orders scoort slecht. Zaterdag besteld met de...

Arie van Loon op 11-1-2016 - Ordernummer: 10799180
Levering orders scoort slecht. Zaterdag besteld met de garantie dat zondag geleverd zou worden. Op postNL stond al direct dat de levering op maandag zou plaatsvinden. Zondag email naar CooolBlue, nogmaals de garantie dat de levering zou plaatsvinden, zelfs met een periode op de middag. Niets bezorgd dus. Maak geen reclame met leveringen die jullie niet waar kunnen maken!

 
 
 
 
Naar de Shop
 

Andere consumenten kochten hier onderstaande producten


Advertentie