Coolblue ervaringen & reviews

Voor 23:59 besteld, morgen gratis thuisbezorgd. Bij Coolblue kies je uit ruim 60.000 producten, van tablets tot stofzuigers. Je krijgt altijd persoonlijk en specialistisch advies in onze shops. Voor vragen kun je op werkdagen tot 23:59 bij onze klantenservice terecht. Via de telefoon, maar ook makkelijk via social media. Je kunt 14 dagen nadenken over je aankoop. Toch niet helemaal tevreden na je aankoop? Geen probleem. Retourneren is gemakkelijk en altijd gratis.

Is Coolblue betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten

Prijsvergelijk toont je de laatste 20 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Coolblue betrouwbaar? De beoordeling is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 8 andere consumenten. De gemiddelde score is een 5 op een schaal van 1 tot 10.

Na ruim 40 bestellingen gedaan te hebben bij Coolblue...

Geschreven op 12 maart 2024

Na ruim 40 bestellingen gedaan te hebben bij Coolblue omdat ze bekend staan om goede service, blijkt dat deze service met de opschaling van het bedrijf verloren is gegaan.

Eén jaar geleden een iPhone 14 Pro gekocht met 2 jaar garantie. Bij een nachtelijke update van IOS, reageerde het scherm nergens meer op. Resetten had geen zin dus op naar de Coolblue shop waar ze de telefoon ter reparatie innamen, overigens zonder vervangend toestel ondanks de garantie. De telefoon was nog in goede conditie, alleen de gebruikelijke kleine gebruiksporen (krasjes, geen barsten!).

Nadat Coolblue een week zonder succes zelf had geprobeerd de telefoon te fixen, werd de telefoon doorgestuurd naar een specialist. Nog een week later kreeg ik te horen dat er een nieuw scherm moest komen en dat deze reparatie niet onder garantie viel omdat mijn scherm kapot zou zijn. Dit zou me 449 euro gaan kosten.

Na wat heen en weer gebel en gemail hierover en de nodige inflexibiliteit te merken, heb ik besloten de reparatiesom toch te voldoen. Ik wil immers ook weer snel een telefoon hebben.

Vervolgens werd het stil. Na een week nog maar eens gebeld. Ze waren aan het wachten op een onderdeel. Nog een week later nog maar eens gebeld. Ik zou nu boven op de stapel liggen. Een week later nog geen reactie, nog keer gebeld. Klantenservice kon niks voor me doen, ik lag al boven op de stapel. En ze hadden ook 28! dagen om de telefoon te maken.


Afgelopen week was ook die termijn verstreken. Weer gebeld. Nu eindelijk iemand aan de telefoon die ook wel toegaf dat we hier te maken hebben met een major fuck-up. Blijkbaar had de reparateur pas heel laat het sein gekregen dat hij aan de slag kon. Geen idee hoe dat kan. En om het af te maken, kreeg ik te horen dat het scherm inderdaad nu vervangen was, maar de telefoon het nog steeds niet doet. Hij gaf aan dat hij bij de back-office zou aangeven dit goed met mij te regelen, iets met een nieuwe telefoon en compensatie

Afgelopen weekend kreeg ik bericht van de back-office. Mijn telefoon deed het nog niet en moest vervangen worden. Ik kon kiezen uit: 840 euro bij betalen, telefoon weer stuk terug krijgen, of hem laten recyclen. Ik viel van mijn stoel…

Weer een mail terug gestuurd naar de back-office want de klantenservice kon me niet helpen. Ik kreeg een hele korte mail terug. Excuus voor een verkeerde mail, ze gaan mijn telefoon toch maken. Niks over dat ik mijn telefoon al 2 maanden nu kwijt ben zonder vervanging, niks over wanneer ik mijn telefoon dan weer terug krijg, niks over de onnodige reparatiekosten. Ronduit dramatisch.

Helaas is het nog steeds wachten op een goede oplossing op dit dossier. Wat een drama!!!

Koop niet bij Coolblue.nl! Kopen gaat makkelijk bij...

Geschreven op 25 januari 2024

Koop niet bij Coolblue.nl! Kopen gaat makkelijk bij Coolblue.nl, maar de after-sales is zeer slecht!

#coolblue

Beste netwerk,

De website ziet er mooi uit, en soms zijn er mooie aanbiedingen, bij Coolblue.nl. Kopen gaat prima, maar hoe zit het met de garantie / met de after sales?

Drie jaar geleden kocht ik een condensdroger van Candy voor 350 euro. Na iets meer dan twee jaar maakte deze droger ineens heel veel lawaai. Dit natuurlijk gelijk gemeldt bij Coolblue.nl. Echter konden ze niets voor mij betekenen omdat de garantie van 2 jaar net voorbij was.

Vervolgens heb ik geprobeerd een afspraak te maken met een reparatieservice via Coolblue.nl, maar dat wilde maar niet lukken. Daarop besloten een ervaren gecertificeerde monteur uit mijn woonplaats te contacteren en hem te laten langskomen.

De monteur constateerde dat de trommel achterin de droger helemaal was doorgesleten, en dat na ruim 2 jaar! Hij zei dat dit niet normaal was en dat de economische levensduur van zo’n apparaat toch wel minimaal 6 jaar is.

Na deze conclusie heb ik Coolblue.nl hiermee geconfronteerd. Ze waren het eens met het feit dat elektronische apparaten inderdaad een economische levensduur hebben. Echter vonden zij dat dit 4 jaar is. Coolblue.nl kwam op het volgende idee:

- de reparatie kost 300 euro, daarvan zou ik 225 euro zelf moeten betalen (uitgaande van een economische levensduur van 4 jaar volgens Coolblue.nl)

- Het apparaat kostte, inmiddels bijna 3 jaar geleden, 350 euro.

Waarom zou je dan voorstellen om het apparaat te laten repareren voor 300 euro? En waarom zou ik dan opnieuw een groot deel van het bedrag – 225 euro – opnieuw moeten investeren?

Ik heb voorgesteld om een nieuwe droger te kopen met een flinke korting, terwijl de monteur juist heeft gezegd dat ik een nieuwe zonder kosten zou moeten krijgen, aangezien de levensduur van zo’n apparaat toch wel 6 jaar ongeveer is. Ook hier reageerde Coolblue.nl afwijzend op.

Conclusie: kopen bij Coolblue.nl gaat goed en gaat snel, maar in dit geval is er totaal geen begrip getoond voor de kapotte droger en wil Coolblue.nl mij niet tegemoet komen met een goede korting op een nieuwe droger, terwijl ik eigenlijk gratis een nieuwe zou moeten krijgen volgens de ervaren en erkende monteur. Kijk dus uit met kopen bij Coolblue.nl en kijk als je iets koop ook naar hoe de garantie / after-sales is geregeld. Als aanrader wil ik Bol.com noemen. Bij elk kapot apparaat heb ik toe nu toe bij dit bedrijf altijd gelijk mijn geld teruggegeven.

Op 25-7 heb ik een airco twv EUR 750 besteld

Geschreven op 26 juli 2019

Op 25-7 heb ik een airco twv EUR 750 besteld via Coolblue, de klantenservice gaf aan dat deze de volgende dag zou worden bezorgd. Ik heb vervolgens 3 e-mails en 2 sms berichten ontvangen waarbij werd bevestigd dat ik mijn bestelling de volgende dag zou ontvangen. Op 26-7 was het 38 graden buiten en mijn woning ligt aan het zuid-westen met hoge ramen aan de gehele zijde. Gevoelstemperatuur is bij mij thuis op zo'n dag 45 graden. Ik heb een baby van 4 weken oud derhalve was het dringend dat de airco geleverd zou worden op 26-7.

Ik ontving op 26-7 om 10.04 een sms bericht dat de bezorger onderweg was en er binnen een half uur zou zijn. Toen de bezorger er na een half uur niet was heb ik contact opgenomen en werd mij verteld dat de bezorger mijn adres niet kon vinden. Dit is natuurlijk onzin aangezien mijn adres in Google Maps te vinden is en daarnaast heeft elk ander bedrijf waar ik spullen heb gekocht wel weten te leveren. Tevens had de bezorger mij ook kunnen bellen als hij mijn adres niet kon vinden ook dit is niet gebeurd.

Coolblue liet mij weten niks voor mij te kunnen betekenen want schijnbaar zijn zij het enige bedrijf in NL die hun eigen bezorgers niet kunnen bereiken. Ik zit nu in deze hitte met een pasgeboren baby die haar eigen lichaamstemperatuur niet kan reguleren wat een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Dit was de slechtste ervaring die ik ooit met een bedrijf heb gehad! Hun website staat vol met onzin over klanttevredenheid en dat klant koning is en vervolgens vertellen ze je dat je dikke pech hebt en je het maar moet uitzoeken want ze kunnen hun eigen fouten niet herstellen. Ik weet nu niet wat ik moet doen want de baby is compleet versuft en ik kan in deze hitte geen kant op! Als ik dit had geweten had ik via mediamarkt besteld of wie dan ook!! Dit kun je mensen niet aandoen.

Stuur binnen 30 dagen een babyfoon terug die defect is

Geschreven op 31 mei 2019

Stuur binnen 30 dagen een babyfoon terug die defect is. Netjes in de orginele verpakking. Krijg echter i.p.v. 169 euro 118,19 terug omdat het display is beschadigd. Ik krijg van Coolblue fotos toegezonden met de beschadigingen die inderdaad erg zijn. Ze zijn echter zo erg dat deze onmogelijk in de verpakking kunnen ontstaan tenzij ik er een ruwe steen mee heb verpakt. Mijn conclusie is dat Coolblue een foto uit hun archief heeft gebruikt om de zaak te belasteren. Ik ben erg boos op dit bedrijf en zal er nooit meer wat kopen.

Coolblue maakt er een puinhoop van

Geschreven op 24 maart 2019

Coolblue maakt er een puinhoop van. Ik had hoge verwachtingen maar ze hebben het volledig verprutst. Vrijdag heb ik een tweede kans vaatwasmachine besteld, die zaterdag zou worden geleverd. Bij het afronden van de bestelling bleek dat zaterdag niet kan worden bezorgd, maar dat het zondag wordt. Geen probleem voor mij.

Zondagnacht en ochtend krijg ik drie keer de bevestiging dat de machine tussen 11 en 12 geleverd zal worden. Nadat het tijdstip is verlopen, ga ik bellen. Tot twee keer toe geven ze aan dat ze vandaag komen. Op enig moment krijg ik de chauffeur te pakken die vertelt dat de machine helemaal niet in de wagen zit en dus niet geleverd gaat worden. Vervolgens bel ik de klantenservice weer, die het allemaal heel vervelend vinden en mij een nieuwe vaatwasser aanbieden, want de tweede kans is er niet meer, maar dan moet ik wel de helft van het verschil bijbetalen. Vervolgens blijkt dat ze maandag ook niet kunnen leveren! Bizar. Ik heb de bestelling geannuleerd en ga ergens anders shoppen.

Zaterdag 28 juli online een wasdroger bij Coolblue besteld

Geschreven op 5 augustus 2018

Zaterdag 28 juli online een wasdroger bij Coolblue besteld. Volgens de site zouden we dan maandag 30 juli worden gebeld om een afspraak te maken voor levering binnen 3 dagen. Dat is niet gebeurd. Dinsdag 31 juli in de middag hebben we zelf maar gebeld. De wasdroger zou vrijdag 3 augustus geleverd worden.

Op donderdag 2 augustus ontvangen we een e-mail dat ze vrijdag tussen 8.00 en 9.30 uur zouden komen. Vrijdag om 9.30 uur niemand geweest. Gebeld naar Post.nl Extra@Home en toen kregen we de mededeling: de wagen was vol en er kan niet meer vandaag geleverd worden. Op de vraag waarom we daarover niet geïnformeerd zijn, kregen we geen antwoord. Dinsdag 7 augustus zou de nieuwe levering kunnen.

Nou dacht het niet. Met veel pijn en moeite zou de droger dan zaterdag 4 augustus geleverd kunnen worden. Direct hierna Coolblue zelf gebeld om een klacht in te dienen. Die is genoteerd, maar daar hebben we nog niets over gehoord.
Zaterdag is de droger naar tevredenheid geleverd, geplaatst en aangesloten door iemand van Exchange. Conclusie: Coolblue haalt de eigen termijnen voor levering totaal niet en mag zijn partner Post.nl Extra@Home wel eens aanspreken op de (niet) verstrekte informatie en (niet) geleverde service.

Een luchtreiniger besteld met aflevering de volgende dag

Geschreven op 31 december 2017

Een luchtreiniger bij Coolblue besteld met aflevering de volgende dag. De bezorger komt aanzetten met een grote TV toestel in plaats van de luchtreiniger. Meteen geweigerd en niet getekend voor ontvangst. De bezorger nam de TV weer mee terug. Ik heb klantenservice direct verteld in de hoop dat het goede product nu een dag later zou worden opgestuurd. Maar, niets daarvan.

Ze laten je als klant wachten op de behandeling van de retour van de door hun verkeerd toegezonden product welke niet hun systeem heeft verlaten. Ze lossen zo hun eigen probleem op in de tijd van de klant. Ondertussen moet de klant vele dagen wachten zonder verder informatie over wanneer het goede product uiteindelijk komt. Service met een glimlach noemen ze dat.

Natuurlijk kan ik de koop annuleren. In plaats daarvan sla ik ze bij mijn volgende aankopen gewoon over. De volgende dag bezorgen doen wel meer webwinkels. Wat het verschil uitmaakt is goede service en dat is dit niet.

Wij hebben inmiddels de 5e wasmachine in 2 maanden

Geschreven op 24 december 2017

Wij hebben inmiddels de 5e wasmachine in 2 maanden. De eerste van LG stonk of was lek en en toen we hem niet meer wilden kregen we per abuis de 3e. De 4e was een Samsung echter die had hetzelfde slecht drogen en rubberlucht. Wij hebben Coolblue en Dynalogic voor halen en brengen 7 keer langs gehad, Maar zolang je binnen de 30 dagen blijft is er niks aan de hand zelfs geld teug kan. en toen we geen verzekering meer wilden kregen we ons geld binnen 2 dagen.

Klantenservice blijft aardig en probeert een oplossing te vinden (te weinig verstand van zaken hier). Al met al door de uitstekende customer service en de voorwaarden blijven we terugkomen totdat het goed is. Ook de besteldiensten van Coolblue zelf en Dynalogic (iets minder spontaan maar wel goed) installeerden en meldden tijdig hun aankomst per sms en mobiel. Echt top . bij ons ging het allemaal niet goed maar pluim voor de hulp.

Meer informatie over deze shop

Op Prijsvergelijk.nl vergelijk je eenvoudig de kosten van Coolblue en andere shopping aanbieders. Wil je meer informatie? Ga dan direct naar de website van de aanbieder met onderstaande button.

Website : www.coolblue.nl

Jouw ervaring met Coolblue

Wij zijn benieuwd naar jouw eigen ervaringen met Coolblue. Vul onderstaande gegevens in om je ervaring met ons te delen:

Geef voor ieder onderdeel een beoordeling
Aanvraagproces
Voorwaarden
Prijs-kwaliteit
Klantenservice

Geef een duidelijke motivatie waarom je tevreden, of juist niet tevreden bent over deze aanbieder. Blijf correct en probeer je mening duidelijk te onderbouwen:

Omschrijf duidelijk je ervaringen
Je naam *Vul je naam in. Hieronder kun je aangeven dat je anoniem wilt reageren.
E-mailadres *Vul een geldig e-mailadres in. Het e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het controleren van je review.
Welk product heb je aangeschaft? *Vul het product in dat je gekocht hebt.
Wat is het ordernummer? *Vul het ordernummer in dat je ontvangen hebt. We vragen dit om ongeldige reviews te voorkomen.
Anoniem, mijn naam niet weergeven
Ik geef toestemming voor de verzameling, verwerking en het gebruik van mijn persoonsgegevens volgens de privacyverklaring van Prijsvergelijk.nl Je dient in te stemmen met het verwerken van je persoonsgegevens door Prijsvergelijk.nl

Vergelijkbare aanbieders

Campz
lees 10 ervaringen
Fietsenwinkel.nl
lees 33 ervaringen
Decathlon
nog geen ervaringen
Prijsvergelijk.nl maakt gebruik van cookies

Om onze website te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Kies hieronder welke cookies we mogen plaatsen. Onze noodzakelijke cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de website te verbeteren. Wil je de beste ervaring? Kies dan voor alle cookies. Meer informatie vind je in onze cookie policy.