MediaMarkt ervaringen en reviews

Media Markt is de marktleider in Europa op het gebied van consumentenelektronica en sinds net iets meer dan een jaar is de webshop op Mediamarkt.nl een onderdeel van deze sterk groeiende winkelformule. In Nederland alleen al zijn er 28 fysieke winkels en natuurlijk een succesvolle webshop. MediaMarkt kent het hele jaar vrijwel wekelijks spectaculaire landelijke acties zoals iPod Mania, Apple Mania, 0% rente week, Witgoed specials, TV&Audio spektakel en natuurlijk de BTW dagen.

Korting op je aankopen? Prijsvergelijk.nl heeft een speciale kortingscode voor MediaMarkt!


Adresgegevens

Website www.mediamarkt.nl

Levering en betalingsmogelijkheden

Online betalen met iDeal
Online betalen met creditcard
Online betalen met Paypal
Achteraf betalen (acceptgiro of factuur)
Vooruitbetaling per bank
Betaling onder rembours
Kopen op afbetaling
Betalen met Pin bij afhalen
Levering in Nederland
Afhalen mogelijk
in Alle MediaMarkt vestigingen
 

Keurmerk

MediaMarkt is aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie. Voor u als consument betekent het Thuiswinkel Waarborg niet alleen dat  alle bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven zich houden aan wet- en regelgeving. Maar ook aan de opgestelde gedragscodes van de vereniging. Meer informatie vind je op www.thuiswinkel.org

Prijsvergelijk.nl
Beoordeling
Beoordeel ons!

Plaats deze winkelbeoordeling
op je eigen website!
Klik hier voor de code

Beoordeling 5 sterren

Winkel beoordeling

Internetsite
Bereikbaarheid
Levering orders
Service

De winkel review van MediaMarkt is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 27 andere bezoekers. De gemiddelde score is een 5 op een schaal van 1 tot 10.

Jouw ervaring met MediaMarkt

Vul onderstaande gegevens in om je beoordeling te geven over MediaMarkt en maak kans op een iPod nano:

Kopen bij MediaMarkt betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten


Prijsvergelijk toont je de laatste 15 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij MediaMarkt betrouwbaar? In totaal heeft deze webshop 27 beoordelingen van consumenten ontvangen.

Om 2 uur smiddags een computer besteld

L. de Paus op 5-5-2018
Om 2 uur 's middags een computer besteld. De site vertelt zeer nadrukkelijk dat er de volgende dag geleverd wordt. En jawel: in de loop van de avond een mail gekregen met track & trace code. Helaas is deze bij PostNL onbekend en is de computer niet op de beloofde dag geleverd. Contact opgenomen met de klantenservice, geen antwoord. En nu? Geen idee of en wanneer de zending komt!

 
 
 
 

Na de bevestiging van levering een vrije dag opgenomen

Wouter A op 12-4-2018
Na een bevestiging dat de koelkast op woensdag zou worden geleverd een vrije dag opgenomen. Begin middag een telefoontje van PostNL dat koelkast niet op tijd is geleverd door Mediamarkt en dus geen levering kan doen. Als ik Mediamarkt bel en mail (5 verschillende mensen gesproken) hoor ik alleen maar tegenstrijdige verhalen. MM zou wel op tijd hebben geleverd, ik kan niet met PostNL bellen, volgende persoon ik bel meteen even etc. Geen enkele oplossing geboden of tegemoetkoming voor het opnieuw moeten opnemen van een vrije dag en de levensmiddelen die we hebben kunnen weggooien.

De enige reden om bij Mediamarkt te kopen was de levering de volgende dag. Het is een generiek product en in vele webwinkels te koop. Ik ben erg benieuwd waarom er niets wordt gedaan om mij als klant iets aan te bieden om het ongemak en de gemaakte kosten enigszins te compenseren. Dat het in de algemene voorwaarden juridisch is afgedekt dat MM niet hoeft te doen snap ik, maar de klantbeleving is om te huilen!

 
 
 
 

Ik bestelde een laptop met levertijd heeft van 1-3 dagen

Adimo op 30-1-2018 - Ordernummer: 75154901
Ik bestelde een laptop die een levertijd heeft van 1-3 dagen daar krijg ik een gratis printer bij die een levertijd heeft van +2 weken. Ik bestel nog wat andere dingen erbij met een totale bestelling van 1500 euro. Meer dan een maand salaris van iemand die als helpdesk werkt bij de Mediamarkt. Ik moest opschieten met mijn bestelling want ik had nog 2 uur over voor de btw actie. Ik had op dat moment geen keuze. Of ik moest stoppen met mijn bestelling en ik was het kwijt want morgen zou er geen btw teruggave meer zijn. Of doorgaan en +2 weken wachten op mijn hele bestelling omdat een gratis printer die levertijd had.

Nou ja altijd in de winkel van de mediamarkt goede service gehad. Dit moest een foutje zijn en ik bel op maandag wel op dit op te lossen en bijvoorbeeld op te splitsen in twee pakketjes zoals elk ander giga bedrijf ik Nederland doet. In de ochtend begin ik om half 10 met bellen. Eerste vrouw geef gelijk aan hier niks mee te kunnen en dat ik maar moet wachten. +2 weken wachten voor een bestelling vond zij niet raar alsof het normaal was. Ze gaf ook nog is aan dat ze net begonnen was en niet zo veel verstand nog had. Moet ik nu vertrouwen krijgen in de helpdesk van mediamarkt? Wie laat zijn mensen nu zeggen dat ze er net werken? Dat is niet erg professional. Misschien wat het een Incident in plaats van een probleem. Maar verder was mijn probleem niet opgelost ik werd afgewimpeld door de mevrouw en ik dacht ik bel wel terug misschien krijg ik een beter iemand aan de lijn.

De volgende persoon begon goed. Wat navraag gedaan en kwam mij ook melden dat ik pech had. Ik pushte nog een beetje door en ook hij gaf aan hier net te werken en dat hij geen idee had wat hij kon doen of aan het doen was. Ik kreeg een bericht dat ze gingen uitzoeken wat er aan de hand was want mijn bestelling was iets mis mee. Hij gaf aan dat de printer gewoon op de normale levertijd stond en dat er niks aan de hand was. Ik geef aan mooi zet mijn bestelling maar door want hij staat online nog steeds op twee weken. Dit kon hij niet en verder had hij ook geen rechten om überhaupt maar iets te doen. Ik begon me echt af te vragen waarvoor de helpdesk was. Ze konden niks doen en probeerde me meer onzekerheid te geven om mijn bestelling heen. Uiteindelijk gaf hij aan dat mijn ticket doorgestuurd was en dat het 48 uur kon duren. ( hij vond dat wel mee vallen.) Dus ik bestel met een service van 1 tot 3 dagen levertijd, maar moet 2 dagen wachten OP een antwoord wat er aan de hand is met mijn bestelling. Dus niet dat hij dan verstuurd wordt, nee alleen een antwoord op wat er aan de hand is. Ik kon er met mijn pet niet meer bij en ik reageerde een beetje op deze jongen af.

Maar naar 45 minuten met deze persoon aan de telefoon te hebben gezeten was ik er ook klaar mee. Ik gaf het op en was nog verder van huis. Ik dacht ik doe een laatste poging. Ik bel in mijn buurt en vraag of ik de spullen kan ophalen. Ik kreeg een vrouw aan de lijn die alle sprongen maakte om mij te helpen. Topper mevrouw uit Nieuwegein! Ze gaf aan zelf de spullen niet aanwezig te hebben maar belde Utrecht voor mij.

Ze gaf aan dat ze daar wel het een en ander aanwezig te hebben. Ik dacht Mooi de printer kan wel wachten maar die laptop heb ik graag op de verjaardag van mijn vriendin binnen! Helaas zegt ze daarna dat er iets vreemds aan de hand is. Mijn bestelling was geannuleerd. En dat ik maar het hoofdkantoor moest bellen om dit uit te zoeken.

Ik dacht nee he weer naar het muurtje gestuurd daar gaan we dan. Wat een verrassing van de mediamarkt, ik keek er niet eens van op en vertelde het lange verhaald aan de mevrouw wat er was gebeurd. Ik kon horen dat het haar niet boeide en ze toonde totaal geen empaty zoals dat heet in een helpdesk term. Maar zette mij in de wacht... Kwam terug na 5 minuten om aan te geven dat mijn bestelling onder controle was of ik geen handelaar was? Nu 4 verschillende verhalen gehoord en ik had echt geen idee meer. Een handelaar? Ik heb 9 spullen besteld en allemaal verschillend, een kind kan zien dat dit geen handelaars bestelling is. Hier zou zei op moeten reageren en aangeven sorry dit is alweer een fout ik ga het gelijk voor je oplossen. Maar ook zij wimpelde mij af met nog meer desinformatie.

Ik was 3 uur verder en ik wist uiteindelijk nog minder. Ik gaf het op en ik liet het rusten. In de avond dacht ik nou ik probeer het nog een keer kijken hoe het er nu voor staat. Weer kreeg ik iemand zonder interesse aan de lijn en gaf aan dat ze ermee bezig waren maar verder geen indicatie maar dat het zo snel mogelijk komt. Ik wist wel beter, ik hing op en ik was er klaar mee. Nu een dag later is er geen verandering maar ik wil wel graag een een opsomming maken.

3 uur met uw medewerkers aan de lijn gezeten. 100 euro aan kosten voor de service desk? De helft had geen idee waar ze mee bezig waren. Misschien tijd voor een cursus of training? Ik weet minder na 3 uur bellen dan ervoor. Je medewerkers tonen totaal geen interesse of medelen ( komt dit door stress op de desk?). Ik ben in ieder geval diep diep diep teleurgesteld in de mediamarkt en voor mij ook de laatste keer dat ik hier iets haal of besteld.

 
 
 
 

Ze beloven om de oude wasmachine mee te nemen

S. Gerrits op 7-1-2018
Ik ben enorm ontevreden, waar zij beloven om de oude wasmachine mee te nemen, laten ze deze staan omdat er nog een beetje water in de filter zat. Even 1 minuut helpen met legen was te veel gevraagd. Een kwartier de werkgever bellen daarentegen was geen probleem. Mediamarkt zelf gelijk gebeld, oplossingsgericht denken zit er totaal niet bij. Kreeg overduidelijk standaard antwoorden van een blaadje af. Conclusie: Ik heb pech.

Nieuwe wasmachine was nat van binnen en taal was al ingesteld, gebruikte? Na 1 wasje deed de wasmachine het ook niet meer. Na inschakeling gaat hij meteen weer uit. Nu maar met pijn in mn buik mediamarkt weer bellen. Zo een spijt van deze aankoop. Alleen maar ellende, terwijl je juist blij hoort te worden van zon behoorlijke aankoop.

 
 
 
 

Ik heb regelmatig producten in de winkel gekocht

Zaheer op 21-12-2017 - Ordernummer: 74832035 - Gekocht: Beats Studio3 Wireless
Ik heb regelmatig producten in de winkel gekocht bij Media Markt, maar nu voor het eerst online besteld. Het is zo slecht verwerkt dat ik hier niet meer ga bestellen. Bij de bestelling online was ook de voorraad in de winkel te zien. Het was laat in de avond en ik was op werk (nachtdienst) dus ik wilde bestellen zodat ik de volgende dag (hopelijk) mijn product op kon halen. Rond 20:00 mijn bestelling afgerond. Ik koos voor afhalen in de winkel, want hij was in voorraad in Amsterdam Centrum en ik nam aan dat hierdoor de levering versnel kon worden. Bij afrekenen werd een levertijd van 1-2 dagen aangegeven.

De volgende dag krijg ik om 13:49 een mail dat ik mijn bestelling kon ophalen. Dezelfde avond rond 19:00 ben ik naar het filiaal gegaan. Mijn gegevens werden gecontroleerd en de medewerker liep weg om het product te halen. 30 minuten later komt ze terug met het bericht dat er iets is misgegaan en het product toch niet is geleverd. Ik vertel haar dat op de website staat dat het product in de winkel voorradig is en of het niet via die weg opgelost kan worden. Dit blijkt ook niet mogelijk want bestellingen via de webshop moeten vanuit het magazijn van de webshop worden geleverd en de voorraad in de winkel staat volledig los. Ik zou dus mijn bestelling moeten annuleren (die ik al heb betaald) en in de winkel het product opnieuw aanschaffen. Ik zou de volgende dag worden gebeld door de manager.

Inmiddels is het de volgende dag, 17:00 in de middag. Ik zie dat Media Markt via twitter ook hulp verleent. Drie tweets en een uur later krijg ik een tweet terug met gegevens die ik moet versturen. Ik heb hiervan pas 3 uur later teruggehoord, toen ik het product dus al had afgehaald.

Omdat ik geen antwoord meer kreeg op twitter, heb ik gebeld naar de winkel. Ik leg mijn probleem weer uit. Er wordt mij een factuurnummer gevraagd, maar die blijkt niet juist te zijn. De medewerker wist blijkbaar het onderscheid tussen factuurnummer en bestelnummer niet. Na meerdere pogingen (ze hoorde het laatste cijfer na 4 keer herhalen niet, pas de 5e keer lukte het...) kon ze bij mijn bestelling. Weer 10 minuten verder in de wacht. Ik moet doorverbonden worden met een andere afdeling. Ik vraag nog expliciet of alles is doorgegeven of moet ik het weer uitleggen? Ja hoor, alles is doorgegeven. 10 seconden later: Nee meneer, ze heeft alleen doorgegeven dat u een probleem had. Wat een service zeg. Deze mevrouw weet blijkbaar meer, het product was pas deze dag geleverd, ik had ten onrechte een mail gekregen. Ik kon hem die dag ophalen.

Ik haal mijn product op, kom thuis en wat zie ik. 2 min geleden een DM ontvangen op twitter. Ze had gehoord dat ik mijn product al heb opgehaald. Top, goed gedaan Media Markt.

In het kort:
- Geen coördinatie tussen webshop en filiaal. Het kan zomaar zijn dat het filiaal het product in voorraad heeft, maar je toch meerdere dagen moet wachten totdat je het op kan halen.
- Service op Twitter is bagger
- Service op aan de telefoon is slecht. Het kan zomaar dat je je probleem meerdere keren moet uitleggen. Er wordt ook gewoon tegen je gelogen door sommigen.

Eerste en laatste keer online besteld bij Media Markt.

 
 
 
 

Producten zijn top, maar de service is minder

Natascha op 7-12-2017 - Ordernummer: tel:74742340
Producten zijn top, maar de service is minder. Wachttijd bij de klantenservice aan de telefoon meer dan 10 minuten. Tevens geen duidelijke bevestiging over bezorging per mail. Ik heb keuze voor vrijdag gemaakt, maar hier geen bevestiging van ontvangen en in de factuur staat 1-2 werkdagen. Alleen dat klopt ook niet. Sta nu in de wacht om te achterhalen of er iets bekend is. Heb er de vrijdag voor vrijgehouden en bewust gekozen dan te laten bezorgen. Ben hier dus niet zo blij mee. Graag meer mensen aannemen voor de klantenservice.

Oja, onlangs nog iets besteld, wat wel bezorgd is. Alleen niet bij mij en ondertekend door een ander. Dit ligt alleen meer aan DHL. Ik heb zelf Mediamarkt met moeite bereikt om te vragen of ze dit uit willen zoeken. Duurde te lang en heb vervolgens overal aangebeld en mijn pakket gevonden.

Gesproken met de klantenservice en zij kon mij alleen antwoorden geven met ik denk en misschien. Aangegeven dat ik daar niks aan heb en of zij mij kan vertellen of ik vrijdag mijn pakket krijg. Dit ging zij navragen, maar ze kunnen het niet zien, maar ze denkt het wel. Daarna zei ze dat er vertraging in de bestellingen is, dus nu ben ik verward. Heb uiteraard goede hoop en Mediamarkt levert wel goede producten en zie mijn wasmachine vrijdag tegemoet. Heb er alle vertrouwen in dat ik vanavond of morgen mijn track en trace voor vrijdag ontvang. Alleen jammer dat ik 17 minuten in de wacht stond en geen concreet antwoord heb gehad. Al was het sorry, maar ik weet het niet...en niet halve vage antwoorden.

Nu weer gebeld en krijg allerlei smoesjes, die niks met mijn bestelling te maken hebben. Ik moest maar geduld hebben, want ze hebben het druk. Valse beloftes maken ze en nu zit ik met een probleem!

 
 
 
 

Beschikbaarheid en levertijd is totaal onjuist

Anoniem op 26-9-2017 - Ordernummer: 74271326 - Gekocht: Samsung Galaxy A5
Beschikbaarheid en levertijd is totaal onjuist in webshop. Ik bestel een tweetal producten online. Bij een product staat dat het 3 tot 4 dagen duurt tot het wordt geleverd. Het andere is leverbaar. Op dag 4 wordt mij gemaild dat het product niet beschikbaar is.

Je bent niet de enige met interesse in X met artikelnummer X. Velen gingen je voor en helaas is het product nu uitverkocht. In de mail staat dat het product later wordt verzonden. Wanneer Niet bekend, en is afhankelijk van onze leverancier. Ook het andere product wordt niet verzonden, maar kan alleen in dezelfde verzending.

 
 
 
 

Dinsdag een wasmachine besteld en betaald

Anoniem op 10-8-2017 - Ordernummer: 74038475
Dinsdag een wasmachine besteld en betaald, het is nu donderdag en nog niets ontvangen. Omdat de vrachtwagen zogenaamd mijn huis niet kon bereiken? Ikzelf ben gewoon na mijn lunch zonder problemen naar huis gereden en heb vervolgens voor niks zitten wachten, ik vind dit werkelijk schandalig! De klantenservice ontbreekt totaal, evenals empathie.

 
 
 
 

Maandagmiddag een Amerikaanse koelkast besteld

Evdv op 9-8-2017 - Gekocht: Amerikaanse koelkast
Maandagmiddag 07-08 een Amerikaanse koelkast besteld omdat mijn koelkast stuk is, levering 08-08, sms met tijdvak ontvangen van Postnl, die schijnbaar de transporteur is, maar helaas niemand. Gebeld en te horen gekregen dat er vandaag niet meer geleverd gaat worden maar morgen.

Weer een sms met tijdvak en wederom niemand, weer gebeld en weer gaat er niet geleverd worden! Wanneer ik niet bel weet ik dus ook niets! Media markt steeds gebeld maar doen helemaal niets om tot een oplossing te komen, geld willen zij ook niet terug storten!

 
 
 
 

Oven besteld. Via de site vernomen dat oude meegenomen wordt

Anoniem op 20-6-2017 - Ordernummer: 73765649 - Gekocht: Heteluchtoven
Oven besteld. Via de site vernomen dat oude apparaat kon worden ingeleverd. Er kon geen enkele indicatie worden gegeven welk tijdstip de oven zou worden afgeleverd. Dit bleek zaterdagavond 19.00 uur te zijn! Oude apparaat werd niet meegenomen. De bezorger melde dat dit iedere keer weer een discussie geeft!

 
 
 
 

Je kunt er wat kopen dus in dat...

Anoniem op 3-5-2017 - Ordernummer: 6533678 - Gekocht: JBL Charge 2 plus
Je kunt er wat kopen, dus in dat opzicht zou je het een winkel kunnen noemen. Vraag niet om advies oid.. men weet er niets vanaf. Heb een draagbare speaker gekocht waarvan na 2 maanden de oplader stuk ging. Vanaf dat moment is de service 0,0! Uiteindelijk zelf maar een andere lader gekocht.

 
 
 
 

Bij Mediamarkt een wasmachine besteld

Frans op 9-4-2017
Bij Mediamarkt een wasmachine besteld, met de optie bezorgservice witgoed extra. In dat geval komt PostNL de wasmachine aansluiten en de oude afvoeren. Bezorgers van PostNL komen luid klagend binnen, normale groet kan er niet vanaf. Totale amateurs, ze hebben niet eens een trapsteekwagen! Vervolgens weigeren deze heren om de oude wasmachine mee te nemen, omdat daar nog water in zou zitten (hij is gewoon leeg). We moeten maar met de Mediamarkt bellen voor een afhaalafspraak.

Contact opgenomen, sturen een standaardmailtje met de strekking: zoek het zelf maar uit. Daar vervolgens netjes op gereageerd, waarom ik dat onterecht vind. Krijg ik als reactie gewoon weer hetzelfde standaardmailtje: zoek het zelf maar uit. Ik koop hier nooit meer iets, voortaan kies ik een partij die de bezorging van dit soort producten niet uitbesteedt aan een stel postbodes.

 
 
 
 

Echt bedroevend. Wasmachine aangeschaft

Rudy Hoeboer op 26-3-2017 - Gekocht: AEG Wasmachine
Echt bedroevend. Wasmachine aangeschaft. Eerste raakt PostNl kwijt, tweede kan alleen geleverd worden tijdens skivakantie. Moeder van 79 doet open en de heren van PostNL laten op de tweede verdieping de wasmachine een paar keer stuiteren en stoten op de derde een leuning compleet aan gort. Extra betaald voor aansluiten en de transportbouten zitten er nog in, de wasmachine is niet waterpas en de afvoer zonder zwanenhals aangesloten. Zeggen niks tegen mijn moeder over de schade en trekken de deur achter zich dicht.

Terug van vakantie zien we de schade, melden die direct, medewerker geeft aan hoe schade te melden, we horen vervolgens precies lang genoeg niets om de wasmachine niet meer te kunnen retourneren en krijgen dan te horen dat het binnen 48 uur had gemoeten en vervolgens oorverdovend stil.

 
 
 
 

Zeer dure monitor gekocht 1499,-

Gerrit Feitsma op 3-1-2017 - Ordernummer: 72804665 - Gekocht: LG 38UC99-W
Zeer dure monitor gekocht (1499,-) werd keurig volgende dag bezorgd maar bleek beschadigd en stuk. Dus gebeld om hem om te laten ruilen en dat kon. De vervoerder zou een nieuwe langs brengen en de kapotte meteen meenemen. Keurige service dacht ik nog, want het is een monitor voor mijn bedrijf en je kunt dan niet zonder. De vervoerder kwam keurig op tijd maar had geen nieuwe mee, hij kwam de kapotte alleen ophalen. Dus ik meteen bellen en kreeg iemand aan de lijn die zei dat ze de monitor kwamen ruilen maar daar bedoelt de Media Markt mee dat ze hem op komen halen. Dus niks ruilen!

Ze interpreteren dat woord heel anders dan de rest van Nederland! Ik moet dus enkele dagen wachten en dan moet ik maar hopen dat de nieuwe snel komt. Dus vroeg ik aan haar of ik dan tijdelijk bij het filiaal in onze stad een oude monitor kon halen om tijdelijk te gebruiken. Dit kon niet want Media Markt online heeft niets te maken met Media Markt filialen? HEEL VREEMD! Ik kon ook de monitor niet in de winkel omruilen want dat had ik ook nog voorgesteld: Stuur nieuwe monitor naar filiaal en daar ruil ik hem om dan kan ik gewoon doorwerken.

Ik heb dus uit nood maar een tweedehands monitor gekocht en ik kon enkele uren niet werken. Heb uiteraard een klacht ingediend met alle kosten en ben erg benieuwd wat de oplossing is die ze gaan bieden? Kortom waardeloze service ik had die monitor gewoon terug moeten sturen en de koop ontbinden (kan binnen 14 dagen) en elders een nieuwe bestellen dan heb ik die met 1 dag binnen. Nu zit ik langer zonder. Nogmaals, dit doe ik nooit meer! Geen Media Markt. Zolang je koopt dan gaat alles perfect maar als er wat is...

 
 
 
 

Ik heb in 2016 een wasmachine gekocht

Kooistra op 2-1-2017
Ik heb in 2016 een wasmachine bij de Media Markt gekocht. Al na enkele weken kreeg het apparaat storingen. In de eerste instantie werd er geadviseerd minder wasmiddel te gebruiken en niet te vaak een kort programma te gebruiken. Ook werd geadviseerd om zo weinig mogelijk koude wasprogramma's te gebruiken. Bijzonder, want we hebben het apparaat juist gekocht vanwege de korte wasprogramma's.

Wederom storingen maar nu andere foutcodes en het apparaat stopt er zeer regelmatig plotseling mee. Uiteindelijk heb ik een review van het apparaat geschreven op de website van de Media Markt, ik soortgelijke bewoording als hierboven maar ik kreeg een mail terug dat de review door de redactie niet wordt toegelaten omdat het een klacht/defect betreft.

Selectief met reviews omgaan lijkt mij niet correct van de Media Markt! Wellicht iets voor de consumentenbond of Radar?

 
 
 
 
Naar de Shop
 

Andere consumenten kochten hier onderstaande producten


Advertentie