Alternate ervaringen en reviews

Alternate is van oudsher één van de grotere online leveranciers van computers, computercomponenten en multimediaproducten in Europa. In de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid met aanverwante producten als huishoudelektronica en gereedschappen. Tegenwoordig worden vanuit logistieke centra in Duitsland, Nederland en België alle landen in Europa beleverd, zowel rechtstreeks naar de eindgebruiker of als fulfilmentpartner voor andere verkopers. Alternate is daarmee één van de meest succesvolle e-commerce ondernemingen in haar branche.


Adresgegevens

Website www.alternate.nl

Levering en betalingsmogelijkheden

Online betalen met iDeal
Online betalen met creditcard
Online betalen met Paypal
Achteraf betalen (acceptgiro of factuur)
Vooruitbetaling per bank
Betaling onder rembours
Kopen op afbetaling
Betalen met Pin bij afhalen
Levering in Nederland, België, Europa
Afhalen mogelijk
in Ridderkerk
Openingstijden  
Maandag t/m vrijdag van 11:00 - 18:00 uur, Zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.
 

Keurmerk

Alternate is aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie. Voor u als consument betekent het Thuiswinkel Waarborg niet alleen dat  alle bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven zich houden aan wet- en regelgeving. Maar ook aan de opgestelde gedragscodes van de vereniging. Meer informatie vind je op www.thuiswinkel.org

Prijsvergelijk.nl
Beoordeling
Beoordeel ons!

Plaats deze winkelbeoordeling
op je eigen website!
Klik hier voor de code

Beoordeling 6 sterren

Winkel beoordeling

Internetsite
Bereikbaarheid
Levering orders
Service

De winkel review van Alternate is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 30 andere bezoekers. De gemiddelde score is een 6 op een schaal van 1 tot 10.

Jouw ervaring met Alternate

Vul onderstaande gegevens in om je beoordeling te geven over Alternate en maak kans op een iPod nano:

Kopen bij Alternate betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten


Prijsvergelijk toont je de laatste 15 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Alternate betrouwbaar? In totaal heeft deze webshop 30 beoordelingen van consumenten ontvangen.

Wij hebben een nieuwe Asus laptop gekocht

Cor op 26-9-2018 - Gekocht: Laptop
Op 16-4-2018 hebben wij een nieuwe Asus laptop gekocht bij Alternate en deze werd bij ons aangeleverd op 17-4-2018. Deze laptop had een aankoopwaarde van 1599 euro, niet echt een instap modelletje dus. Toen wij de laptop online wilde registreren bij Asus ging dit echter niet. Wat bleek, onze laptop was reeds al een keer geregistreerd geweest op 16-2-2018.

Oftewel, we hadden voor een nieuwe laptop betaald, echter we hadden geen nieuwe laptop gekregen, want deze was al eens door iemand gebruikt geweest, gezien de registratie op 16-2-2018. En nu maakt het me niet uit of deze laptop 1 dag, 1 week, of 2 weken gebruikt is en vervolgens teruggestuurd naar Alternate, omdat deze om wat voor reden dan ook niet beviel. Het gaat er mij om, dat als ik voor een nieuw product betaal, ik ook een nieuw product moet krijgen en niet een die al gebruikt is.

Wij hebben Alternate hier mee geconfronteerd en de vraag gesteld hoe ze dit gaan oplossen. Nou, niet dus. We kregen we het volgende antwoord en ik citeer: De producten die in nieuwstaat bij ons terugkomen, kunnen worden verkocht als een nieuw product. Mocht er enige twijfel zijn aan de werking of de staat van het product, zal het product altijd via onze outlet worden verkocht. Het is mogelijk dat de notebook al eerder is geregistreerd bij Asus. Helaas kunnen wij dat niet ongedaan maken. Dit heeft echter geen invloed op de garantie.

Blijkbaar is het de normaalste zaak van de wereld bij Alternate dat ondanks een klant voor een spiksplinternieuw nieuw product betaalt, er een zo goed als nieuw ogend product wordt geleverd, zonder hiervan de klant op de hoogte te brengen. Dus mocht iemand van jullie de behoefte niet te kunnen weerstaan om eens lekker ouderwets genaaid te worden, mentaal voor gek te worden verklaard en een service wenst van lik me reet, doe dan vooral uw bestellingen bij Alternate. Wilt u echter waar voor uw geld, dient u toch echt bij een andere aanbieder te zijn.

 
 
 
 

Laptop defect geraakt binnen garantie termijn

Dan op 14-7-2018
Laptop defect geraakt binnen garantie termijn, en Alternate weigert het te repareren. De laptop kan 360 graden openklappen en wanneer ik dat een keer deed brak de scharnier. Alternate zag kleine mini krasjes bij de scharnier en gebruikten dat als argument om te zeggen dat ik hem heb laten vallen. Erg onprofessioneel en klantonvriendelijk.

 
 
 
 

Toetsebord wat ik heb gekocht vond ik vervelend werken

Anoniem op 21-2-2018 - Ordernummer: 4567346
Het toetsenbord wat ik heb gekocht om lekker te gamen vond ik achteraf heel vervelend werken. Zonder gezeur hebben ze voor me omgeruild dus ik heb er nu een die echt fijn is. Klasse hoor.

 
 
 
 

Bestelling was snel geplaatst

Anoniem op 23-12-2017 - Ordernummer: 123456 - Gekocht: Hik junctionbox
Bestelling was snel geplaatst, maar na retournering (uiteindelijk voor eigen kosten volgens regeltjes in overeenkomst) via hun antwoordnummer nu na 2 weken nog geen geld retour. Bovendien allerlei vreemde aftrekposten zodat er van oorspronkelijke 25 euro nog maar 18 terugbetaald gaat worden. Bah Alternate, dikke onvoldoende

 
 
 
 

Mooie duidelijke internetsite en een winkel

Anoniem op 10-12-2017 - Ordernummer: 25587690
Mooie duidelijke internetsite en een winkel. Bestelling kwam de volgende dag al aan dus dat is prima. Ben een keer terug geweest, was wel wat druk maar goed geholpen.

 
 
 
 

Beurer cosmeticaspiegel besteld

Jillz op 28-11-2017 - Gekocht: Beurer BS49
Beurer cosmeticaspiegel besteld. Product werkt naar behoren en was snel geleverd.

 
 
 
 

Ik had een laptop van zo'n 1500 euro gekocht

A.sleebos op 15-10-2017 - Ordernummer: 255974711 - Gekocht: MSI GP72m 7REX
Ik had een laptop (MSI GP72M) van zo'n 1500 euro gekocht, echter bleek er een dode pixel in het scherm te zitten. Dus heb ik gelijk naar Alternate gebeld om te vragen wat ze daar aan kunnen doen. Wat blijkt: één dode pixel is wettelijk gezien geen fabrieksfout omdat op een full HD scherm twee dode pixels mogen zitten. Dus ik zei: Jullie laten iemand met een laptop van 1500 euro gewoon rondlopen met een dode pixel?. Hun antwoord daarop was: ja daar kunnen wij niks mee doen.

Dus in plaats van zo vriendelijk te zijn en aan te bieden om mijn nieuwe laptop, heb ik de laptop zelf onder de webshop regeling de laptop terug gestuurd als niet goed geld terug. Wat in principe op het zelfde uitkomt. alleen raak je daardoor klanten kwijt, als de klant ook al helemaal geen vertrouwen heeft in het bedrijf zelf. Maar goed natúúrlijk moest Alternate voor de retourbon en verzending kosten in rekening brengen weliswaar 7 euro, maar is niet echt sympathiek. De meeste webshops doen dit gratis.

De laptop heb ik de volgende ochtend gelijk afgeleverd bij een PostNL postkantoor en die is dag erop om 9:00 ontvangen door Alternate. Ik had Alternate weer gebeld om te vragen hoelang zon retourneren duurt. ze zeiden dat het erg druk was en dat het ongeveer een week duurde. Verder kreeg ik totaal geen informatie meer zowel telefonisch als via de email. Voor informatie moest ik zelf telkens bellen, wat mij elke keer tot niets leidde.

Na ruim 2 weken heb ik het nog eens geprobeerd, dit keer kreeg ik te horen dat mijn verzoek om geld terug te krijgen al een paar dagen goed gekeurd was. Zonder te bellen duurde het waarschijnlijk nog langer voordat ik mijn geld terug kreeg. Die kreeg ik gek genoeg 2 dagen later op mijn rekening. Heb daarmee gelijk een zelfde laptop gekocht bij Coolblue, dit bedrijf is veel eerlijker en transparanter. Ik had hun geappt, ja Coolblue kun je ook via Whatsapp bereiken (hint aan Alternate). Ik had hun een vraag gesteld over de laptop accu want ik dacht dat daar een fout zat, dat bleek gelukkig loos alarm te zijn.

Kortom dit bedrijf raad ik af, de klantenservice krijgt van mij een dikke 1. Dure investeringen doe ik voortaan bij Coolblue of desnoods Bol.com, maar nooit meer bij Alternate. p.s. De laptop werkt uitstekend echt een aanrader voor gamers en of zware computer gebruikers.

 
 
 
 

Ik heb een makeupspiegel besteld

Anoniem op 6-10-2017 - Ordernummer: ANSFPFERDF
Ik heb een make-up spiegel besteld, waar bij de afmetingen 20x20 cm was vermeld. Toen ik hem eenmaal thuis kreeg, bleek het een hoogte van wel 50 cm te hebben! Aangezien ik hem mee op reis moet nemen, was hij daar niet geschikt voor.

Wat echter vooraf niet duidelijk wordt aangegeven, is dat je zelf je retourkosten (a 6 euro) moet betalen. Dat is een dure ervaring voor het terugsturen van een artikel dat op voorhand door de verkoper zelf misleidend is omschreven op de website. (Het staat alleen in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden_. Mijn advies: koop bij een webwinkel waar je wel gratis kunt retourneren!

 
 
 
 

Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om gaat

Rob op 3-7-2017 - Ordernummer: 255903197
Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om weet te gaan. Ik heb er een zware/krachtige en dus dure laptop gekocht voor zakelijk gebruik, eenmaal klaar met alle software installeren, op elkaar afstemmen en tweaken begon ik met het downloaden van de content die bij de software hoort (ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor video productie dus denk aan het binnenhalen van de stockmusic, aftereffects templates, stock beelden etc).

Toen kwam ik er achter dat de netwerk adapter welke in de laptop zit erg onstabiel is en de verbinding tijdens grote downloads regelmatig weg valt. Voordat ik de schuld bij de laptop zocht dacht ik eerst nog even dat mijn router misschien kuren had dus vervolgens ook op andere lokaties getest helaas met hetzelfde resultaat. Omdat ik nog een simpele 2,4G USB netwerk adapter had liggen ben ik vervolgens daarmee gaan testen en de verbinding bleef daarmee wel stabiel.

Toen ik Alternate belde werd mij verteld dat ik de laptop mocht retourneren en ik het geld zou terug krijgen, echter doordat ik al bijna 30 manuren in de laptop had zitten en het apparaat verder goed werkt zag ik deze mogelijkheid niet zitten, ik heb gevraagd of ze de harde schijven dan misschien wilde overzetten naar een andere laptop (precies hetzelfde model en type) dit was allemaal lastig.

Toen ik vroeg hoelang het zou gaan duren als ik de laptop ter reparatie aanbood werd mij verteld dat dit minimaal enkele weken zou gaan duren, ook dit vond ik geen optie. Vervolgens bood ik aan om me een goede dualband USB netwerk adapter te geven en dan zou ik er vrede mee hebben dat de internet adapter kapot zou blijven, er werd verteld dat ik die adapter dan gewoon zelf moest gaan kopen, dit heb ik uiteindelijk ook gedaan bij een concurrerend bedrijf (Informatique) die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan. Ik heb geen goed woord over voor deze gang van zaken en ben erg teleurgesteld in Alternate.nl

 
 
 
 

Scheerkop retour Alternate Nederland Klantenservice Beste, vreemde gang van zaken....

gjh drenthen op 28-5-2017 - Ordernummer: 255867480 - Gekocht: Scheerkop braun
Scheerkop retour
Alternate Nederland Klantenservice

Beste,
vreemde gang van zaken. U adverteert met een scheerkop voor de 3000 series. Die koop ik, haal voorzichtig uit de vrijwel intacte verpakking en zie dat het niet past. Dus verwacht een door u foutief geadverteerd produkt te kunnen ruilen voor een goede. Natuurlijk is het ongebruikt, want past niet. Dan laat u mij weten dat wanneer het uit de verpakking is geweest het niet geruild kan worden. Dat had ook niet gehoeven u indien uw beschrijving preciezer is. Natuurlijk vertrouw op goede produktinfo en pak ik uit en pas ik. Pas dan zie je dat er bij u een foute omschrijving staat en vervolgens hoor ik dan dat het niet te ruilen is. Dus verkopen via marktplaats of zo. Fijn geregeld. Voor mij is Alternate foute boel. Zo kom je van onverkoopbare spullen af denk ik toch?
geen vriendelijke groet,
GJH Drenthen

Van: Alternate Nederland Klantenservice
Onderwerp: Re: [Ticket#201705213001202] scheerkop retour

Geachte heer Drenthen,

Vriendelijk bedankt voor uw email. Het terugsturen van de scheerkop is mogelijk. Echter, wanneer u de scheerkop reeds uit de verpakking heeft gehaald, zal deze om hygiënische redenen niet terug worden genomen onder het retourrecht.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 
 
 
 

Ik heb mijn laptop 3 keer moeten opsturen

Rene Bergmans op 11-12-2016 - Ordernummer: 255243004/13.7.2015 - Gekocht: MSI Laptop
Ik heb mijn laptop 3 keer moeten opsturen omdat hij telkens met het zelfde probleem had wat niet werd opgelost. Hierdoor heb ik de laptop 3 maanden moeten missen. Na reparatie zou je verwachten dat je hem terug krijgt zoals ingeleverd. Maar nee hoor. Bij mij stond er Windows 10 op maar bij terug komst na de derde keer ineens Windows 8. Om alles weer te laten werken 3 keer kosten moeten maken. Maar ook hier geven ze niet thuis. Moet maar een back-up maken. Maar als je computer niet meer werkt kun je geen back-up maken. Ook late reactie op klachten en reparaties duren erg lang bijna zeker een maand. Alternatief product krijg je niet. Ook de garantiecertificaten die ze verkopen stellen niks voor.

 
 
 
 

Over het algemeen ben ik altijd wel tevreden

Iclamer op 17-11-2016 - Ordernummer: 255527492 - Gekocht: Lian li ex-23b
Over het algemeen ben ik altijd wel tevreden geweest over Alternate.nl, maar deze ging het helaas toch mis met de aftersales. Het bovenstaande product besteld op 25-05-2016, maar pas ontvangen op 26-10-2016(aangenomen door mijn buurman wegens vakantie). Hier heb ik niet zon probleem van gemaakt dat de levertijd belachelijk lang was, ik wilde immers perse dit product.

Wat mij wel tegenvalt is omdat mijn buurman het pakket heeft aangenomen ik buiten de wettelijk afkoelperiode val en het product niet meer kan retourneren. Maar voor een product waar ik eigenlijk niet meer op zat te wachten/vergeten was, ik voor een aantal weken op vakantie was en dat het bijna een half jaar na datum aankomt, mag je in mijn mening wel iets coulanter zijn als je klant aangeeft hoe de vork in de steel zit. Hiermee spoel ik 50 euro door de plee en zijn zij een klant kwijt. Want ik snap best dat ik mijn geld niet meer terug kan krijgen, maar laat het omruilen geschieden met een tegoedbon of iets dergelijks. Zo besteed ik het beoogde bedrag nog bij Alternate.nl en ben ik blij dat ik in ieder geval niet helemaal mijn geld kwijt ben.

 
 
 
 

Op 12 mei voor 900 euro een PC...

LHM van Exel op 5-9-2015 - Ordernummer: 255197410
Op 12 mei voor 900 euro een PC zonder beeldscherm gekocht bij Alternate in Ridderkerk. Omdat de kaartlezer van de PC niet werkte gingen we terug naar het pakhuis in Ridderkerk. We konden wachten op de reparatie. Thuisgekomen bleek de kaartlezer nog niet te werken, dus weer terug naar Ridderkerk. We konden deze keer niet wachten op de reparatie, dus enige dagen later voor de vierde keer naar Ridderkerk. Weer thuisgekomen bleek de kaartlezer nog steeds niet te werken.

We hadden geen zin om een vijfde keer naar Ridderkerk te gaan, dus hebben we in een andere winkel een externe kaartlezer gekocht om op de USB poort aan te sluiten. Op 4 juni een e-mail naar Alternate gestuurd met een klacht, we kregen een automatische ontvangstbevestiging maar de klantenservice van Alternate heeft hetzelfde niveau (zeer laag) als de zogenaamde reparatieafdeling: we hebben nooit meer iets vernomen van Alternate.

 
 
 
 

Alternate is een zeer betrouwbare shop. Overzichtelijke site....

Joey v G op 3-5-2015
Alternate is een zeer betrouwbare shop. Overzichtelijke site. Groot assortiment. Scherpe prijzen. Zeer snelle levering. Uitstekende klantenservice via telefoon, e-mail, Facebook en Twitter. Je wordt altijd voorzien van een goed advies, en wordt goed geholpen bij problemen met je aankopen. Kortom: je kunt hier met een gerust hart bestellen!

 
 
 
 

Ik heb Alternate zowel privé als professioneel gebruikt....

Kashian op 13-11-2014
Ik heb Alternate zowel privé als professioneel gebruikt. voor het professioneel gedeelte(op mijn vorige job) had is steeds vlot contact altijd met dezelfde persoon. op persoonlijk vlak heb ik ook goede ervaringen met ze. zeer snelle levering. 1 keer een probleem gehad maar dit bleek de pakket service te zijn en niet Alternate (al meerdere keren problemen gehad met PostNL pakket service, pakket kwijt of leverancier die 3 dagen na elkaar zijn ronde niet op tijd gedaan krijgt en elke keer mijn pakket terug mee naar huis neemt) met hun aftersales en technische dienst heb ik echter nog geen ervaring gehad.

 
 
 
 
Naar de Shop
 

Andere consumenten kochten hier onderstaande producten


Advertentie