Alternate ervaringen en reviews

Alternate is al jaren een bekende naam als leverancier van hardware, software en entertainment. De oorsprong van het bedrijf ligt in Duitsland, waar in 1992 begonnen werd met de verkoop van hardware per postorder. Mede door een goed prijsbeleid en het uitgebreide assortiment is Alternate in Duitsland al enkele jaren marktleider.

Sinds september 1998 is Alternate ook in Nederland actief, waar in korte tijd eveneens een goede naam is opgebouwd. Met een eigen showroom, technische dienst en helpdesk bieden we een totaalpakket voor zowel particulier als bedrijf. Elke dag werken 150 medewerkers hard om met elkaar waar te maken waar Alternate voor staat.


Adresgegevens

Website www.alternate.nl

Levering en betalingsmogelijkheden

Online betalen met iDeal
Online betalen met creditcard
Online betalen met Paypal
Achteraf betalen (acceptgiro of factuur)
Vooruitbetaling per bank
Betaling onder rembours
Kopen op afbetaling
Betalen met Pin bij afhalen
Levering in Nederland
Afhalen mogelijk
in Ridderkerk
Openingstijden  
Maandag van 11.00 - 18.00 uur, Di t/m Do van 9.00 - 18.00 uur, Vrijdag van 9.00 - 20.00 uur, zaterdag van 9.00 - 17.00 uur
 

Winkel beoordeling

Internetsite
Bereikbaarheid
Levering orders
Service

De winkel review van Alternate is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 22 andere bezoekers. De gemiddelde score is een 6 op een schaal van 1 tot 10.

Prijsvergelijk.nl
Beoordeling
Beoordeel ons!

Plaats deze winkelbeoordeling
op je eigen website!
Klik hier voor de code

Beoordeling 6 sterren

Jouw ervaring met Alternate

Vul onderstaande gegevens in om je beoordeling te geven over Alternate en maak kans op een iPod nano:

Kopen bij Alternate betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten


Prijsvergelijk toont je de laatste 15 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Alternate betrouwbaar? In totaal heeft deze webshop 22 beoordelingen van consumenten ontvangen.

Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om gaat

Rob op 3-7-2017 - Ordernummer: 255903197
Een heel stug bedrijf dat niet zo goed met zijn klanten om weet te gaan. Ik heb er een zware/krachtige en dus dure laptop gekocht voor zakelijk gebruik, eenmaal klaar met alle software installeren, op elkaar afstemmen en tweaken begon ik met het downloaden van de content die bij de software hoort (ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor video productie dus denk aan het binnenhalen van de stockmusic, aftereffects templates, stock beelden etc).

Toen kwam ik er achter dat de netwerk adapter welke in de laptop zit erg onstabiel is en de verbinding tijdens grote downloads regelmatig weg valt. Voordat ik de schuld bij de laptop zocht dacht ik eerst nog even dat mijn router misschien kuren had dus vervolgens ook op andere lokaties getest helaas met hetzelfde resultaat. Omdat ik nog een simpele 2,4G USB netwerk adapter had liggen ben ik vervolgens daarmee gaan testen en de verbinding bleef daarmee wel stabiel.

Toen ik Alternate belde werd mij verteld dat ik de laptop mocht retourneren en ik het geld zou terug krijgen, echter doordat ik al bijna 30 manuren in de laptop had zitten en het apparaat verder goed werkt zag ik deze mogelijkheid niet zitten, ik heb gevraagd of ze de harde schijven dan misschien wilde overzetten naar een andere laptop (precies hetzelfde model en type) dit was allemaal lastig.

Toen ik vroeg hoelang het zou gaan duren als ik de laptop ter reparatie aanbood werd mij verteld dat dit minimaal enkele weken zou gaan duren, ook dit vond ik geen optie. Vervolgens bood ik aan om me een goede dualband USB netwerk adapter te geven en dan zou ik er vrede mee hebben dat de internet adapter kapot zou blijven, er werd verteld dat ik die adapter dan gewoon zelf moest gaan kopen, dit heb ik uiteindelijk ook gedaan bij een concurrerend bedrijf (Informatique) die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan. Ik heb geen goed woord over voor deze gang van zaken en ben erg teleurgesteld in Alternate.nl

 
 
 
 

Scheerkop retour Alternate Nederland Klantenservice Beste, vreemde gang van zaken....

gjh drenthen op 28-5-2017 - Ordernummer: 255867480 - Gekocht: Scheerkop braun
Scheerkop retour
Alternate Nederland Klantenservice

Beste,
vreemde gang van zaken. U adverteert met een scheerkop voor de 3000 series. Die koop ik, haal voorzichtig uit de vrijwel intacte verpakking en zie dat het niet past. Dus verwacht een door u foutief geadverteerd produkt te kunnen ruilen voor een goede. Natuurlijk is het ongebruikt, want past niet. Dan laat u mij weten dat wanneer het uit de verpakking is geweest het niet geruild kan worden. Dat had ook niet gehoeven u indien uw beschrijving preciezer is. Natuurlijk vertrouw op goede produktinfo en pak ik uit en pas ik. Pas dan zie je dat er bij u een foute omschrijving staat en vervolgens hoor ik dan dat het niet te ruilen is. Dus verkopen via marktplaats of zo. Fijn geregeld. Voor mij is Alternate foute boel. Zo kom je van onverkoopbare spullen af denk ik toch?
geen vriendelijke groet,
GJH Drenthen

Van: Alternate Nederland Klantenservice
Onderwerp: Re: [Ticket#201705213001202] scheerkop retour

Geachte heer Drenthen,

Vriendelijk bedankt voor uw email. Het terugsturen van de scheerkop is mogelijk. Echter, wanneer u de scheerkop reeds uit de verpakking heeft gehaald, zal deze om hygiënische redenen niet terug worden genomen onder het retourrecht.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

 
 
 
 

Ik heb mijn laptop 3 keer moeten opsturen

Rene Bergmans op 11-12-2016 - Ordernummer: 255243004/13.7.2015 - Gekocht: MSI Laptop
Ik heb mijn laptop 3 keer moeten opsturen omdat hij telkens met het zelfde probleem had wat niet werd opgelost. Hierdoor heb ik de laptop 3 maanden moeten missen. Na reparatie zou je verwachten dat je hem terug krijgt zoals ingeleverd. Maar nee hoor. Bij mij stond er Windows 10 op maar bij terug komst na de derde keer ineens Windows 8. Om alles weer te laten werken 3 keer kosten moeten maken. Maar ook hier geven ze niet thuis. Moet maar een back-up maken. Maar als je computer niet meer werkt kun je geen back-up maken. Ook late reactie op klachten en reparaties duren erg lang bijna zeker een maand. Alternatief product krijg je niet. Ook de garantiecertificaten die ze verkopen stellen niks voor.

 
 
 
 

Over het algemeen ben ik altijd wel tevreden

Iclamer op 17-11-2016 - Ordernummer: 255527492 - Gekocht: Lian li ex-23b
Over het algemeen ben ik altijd wel tevreden geweest over Alternate.nl, maar deze ging het helaas toch mis met de aftersales. Het bovenstaande product besteld op 25-05-2016, maar pas ontvangen op 26-10-2016(aangenomen door mijn buurman wegens vakantie). Hier heb ik niet zon probleem van gemaakt dat de levertijd belachelijk lang was, ik wilde immers perse dit product.

Wat mij wel tegenvalt is omdat mijn buurman het pakket heeft aangenomen ik buiten de wettelijk afkoelperiode val en het product niet meer kan retourneren. Maar voor een product waar ik eigenlijk niet meer op zat te wachten/vergeten was, ik voor een aantal weken op vakantie was en dat het bijna een half jaar na datum aankomt, mag je in mijn mening wel iets coulanter zijn als je klant aangeeft hoe de vork in de steel zit. Hiermee spoel ik 50 euro door de plee en zijn zij een klant kwijt. Want ik snap best dat ik mijn geld niet meer terug kan krijgen, maar laat het omruilen geschieden met een tegoedbon of iets dergelijks. Zo besteed ik het beoogde bedrag nog bij Alternate.nl en ben ik blij dat ik in ieder geval niet helemaal mijn geld kwijt ben.

 
 
 
 

Op 12 mei voor 900 euro een PC...

LHM van Exel op 5-9-2015 - Ordernummer: 255197410
Op 12 mei voor 900 euro een PC zonder beeldscherm gekocht bij Alternate in Ridderkerk. Omdat de kaartlezer van de PC niet werkte gingen we terug naar het pakhuis in Ridderkerk. We konden wachten op de reparatie. Thuisgekomen bleek de kaartlezer nog niet te werken, dus weer terug naar Ridderkerk. We konden deze keer niet wachten op de reparatie, dus enige dagen later voor de vierde keer naar Ridderkerk. Weer thuisgekomen bleek de kaartlezer nog steeds niet te werken.

We hadden geen zin om een vijfde keer naar Ridderkerk te gaan, dus hebben we in een andere winkel een externe kaartlezer gekocht om op de USB poort aan te sluiten. Op 4 juni een e-mail naar Alternate gestuurd met een klacht, we kregen een automatische ontvangstbevestiging maar de klantenservice van Alternate heeft hetzelfde niveau (zeer laag) als de zogenaamde reparatieafdeling: we hebben nooit meer iets vernomen van Alternate.

 
 
 
 

Alternate is een zeer betrouwbare shop. Overzichtelijke site....

Joey v G op 3-5-2015
Alternate is een zeer betrouwbare shop. Overzichtelijke site. Groot assortiment. Scherpe prijzen. Zeer snelle levering. Uitstekende klantenservice via telefoon, e-mail, Facebook en Twitter. Je wordt altijd voorzien van een goed advies, en wordt goed geholpen bij problemen met je aankopen. Kortom: je kunt hier met een gerust hart bestellen!

 
 
 
 

Ik heb Alternate zowel privé als professioneel gebruikt....

Kashian op 13-11-2014
Ik heb Alternate zowel privé als professioneel gebruikt. voor het professioneel gedeelte(op mijn vorige job) had is steeds vlot contact altijd met dezelfde persoon. op persoonlijk vlak heb ik ook goede ervaringen met ze. zeer snelle levering. 1 keer een probleem gehad maar dit bleek de pakket service te zijn en niet Alternate (al meerdere keren problemen gehad met PostNL pakket service, pakket kwijt of leverancier die 3 dagen na elkaar zijn ronde niet op tijd gedaan krijgt en elke keer mijn pakket terug mee naar huis neemt) met hun aftersales en technische dienst heb ik echter nog geen ervaring gehad.

 
 
 
 

Mijn videokaart is 6 maanden oud en geeft...

Danny op 29-10-2014
Mijn videokaart is 6 maanden oud en geeft geen signaal meer. 24 maanden garantie, dus zo te vervangen. Moet je eerst een formulier invullen anders nemen ze je product niet aan, terwijl je netjes de aankoop bon bij je heb. En dan krijg je meteen te horen U hoort van ons? Ik denk die testen hem meteen ff om te kijken wat er is en bepalen zo of je een nieuwe krijg. Maar nee, het duurt een paar dagen voordat je iets hoort. En als hij terug naar de fabrikant moet kan het 4 weken duren.

Zo'n grote toko en dan zon slechte service. Ik heb ook een vrij dure Roccat muis waarvan het scoll wieltje het niet meer deed, gelukkig niet bij Alternate gekocht.Ik gaf de bon in de winkel en kon meteen na het testen een nieuwe uitzoeken. Dat noem ik service! Beetje jammer voor zo'n grote en bekende computer winkel. Ik koop er NOOIT meer.

 
 
 
 

Ik zocht een simpel SO-DIMM module van 4GB...

Anoniem op 14-12-2013 - Ordernummer: ANFQGFMWKA
Ik zocht een simpel SO-DIMM module van 4GB voor een schappelijke prijs, maar vooral voor een snelle levering. Na wat gezocht te hebben kwam ik uit bij een module die binnen de gestelde eisen viel en waarvan er een aantal webshops waren die het op voorraad hadden.

Alternate was niet de allergoedkoopste maar kwam mij toch bekender voor dan de goedkopere opties. Tevens is het bij Alternate voor 20:00 besteld is de volgende dag in huis. Precies wat ik nodig had, dus direct besteld. Site ziet er 'oke' uit, maar aangezien ik direct op de product pagina kwam heb ik daar verder niet naar gekeken.

Na ingelogt te zijn en mijn adres up-to-date gebracht te hebben heb ik de bestelling afgerond. Betaald via de ideale creditcard (MasterCard) aangezien het dan ook direct extra verzekerd is voor 180 dagen.

Ik krijg direct een order bevestiging in de mail en tevens een mail van ogonetransactions@alternate.nl (hun partner of betaal software? geen idee). In deze mail staat, naast een hele hoop andere gegevens, dat bestelling aanvaard is en dat de betaling gelukt is. Tevens krijg ik een sms van mijn creditcard maatschappij dat er een transactie gedaan is op mijn creditcard (klopt). Ik denk TOP die krijg ik morgen mooi binnen.

Helaas dus niet. Half acht 's avonds krijg ik een mail van ene meneer Kennedy van Alternate met de volgende inhoud:

Hartelijk dank voor uw bestelling bij Alternate. Echter is uw Creditcard-betaling door ons controlesysteem niet goedgekeurd bevonden. Wij kunnen hierdoor uw bestelling niet doorvoeren. Wat de exacte reden van deze melding is, is door privacy-doeleinden bij ons niet bekend. Wij willen u adviseren om contact op te nemen met MasterCard voor meer informatie wat betreft de situatie.

Ik ben op een kerstdiner en niet een van die mensen die dan gezellig mijn mail gaat lezen. Daarbij betwijfel ik of ik om die tijd mijn creditcard maatschappij kan bereiken voor iets anders dan mijn kaart te blokkeren. Dus lees ik het 's nachts. Ik baalde ik als een stekker, maargoed het is altijd mogelijk dat mijn maatschappij transactie geblokkeerd heeft om wat voor reden dan ook. Dus ik braaf gebeld, krijg ik van hun te horen dat ze niks geblokkeerd hebben en dat Alternate zelfs het geld al binnen heeft. (De medewerkers van ICS zijn overigens super vriendelijk en behulpzaam.)

Dus toen maar Alternate gebeld, na een poosje in de wacht gestaan te hebben wordt er opgenomen door iemand die overduidelijk zijn werk erg saai vind en stierlijk verveeld was. Hij kon mij ook niet helpen dus werd ik doorgeschakeld, weer in de wacht... De persoon die deze keer opnam had wel voldoende telefoon skills en kwam uiterst vriendelijk over nadat ik de situatie uitgelegd had. Blijkbaar verwijderen ze bij Alternate orders ipv ze te annuleren. Dus de vriendelijke meneer kon niks met mijn bestelcode of uberhaupt zien wat ik besteld had. Hij vroeg of ik van mijn transactie een screenshot kon maken en naar hun toe kon mailen. Dan konden ze uitzoeken wat er gebeurt was en de bestelling doorzetten. Zo gezegd zo gedaan, voor de zekerheid ook maar alle andere mails die ik van sales@alternate.nl gekregen heb toegevoegd, daar staat namelijk precies in wat ik besteld heb.

Na 5 uur niks gehoord te hebben heb ik maar weer een keer gebeld voor een statusupdate. Na eventjes in de wacht gestaan te hebben kreeg ik een meneer aan de telefoon die mijn verhaal wat ongeduldig afluisterde en mij daarna weer in de wacht zet om het na te vragen. Een minuutje later werd de verbinding verbroken..(hopelijk niet expres).

Kort daarna werd ik gelukkig wel terug gebeld door de meneer met de mededeling dat ze niks voor me kunnen doen. Ze hebben het geld ontvangen maar zetten de order niet door. Hun oplossing was het product nogmaals te bestellen en dan met iDeal te betalen (ik betaal niet voor niks met een creditcard). De bestelling wordt dan wel op zijn vroegst dinsdag of woensdag geleverd. Dat de order verwijdert was is daar, aangezien de meneer niet verbaasd klonk, blijkbaar heel normaal. Dit kwam omdat er niet betaald was.. (juist, en waarom staat mijn geld dan op jullie rekening?) Bij mijn weten mag je niet zomaar orders laten 'verdwijnen' zelfs al zijn ze niet betaald.

Tot slot, ze beweren dat ik mijn geld uiteindelijk terug krijg. Wanneer wacht ik af tot maandag, daarna gaan de papieren om de transactie terug te halen dus bus in. Ondertussen raad ik hun aan om hun betalingssysteem eens op orde te brengen. Terugkijkend was dit niet de eerste keer dat creditcard bestellingen geannuleerd werden. Totaal heb ik met 2 verschillende kaarten 3 transacties betaald (een Visa en een Mastercard) en alle drie gingen ze niet goed. Jammer dat ik dit vergeten was, maar bestellen bij Alternate? Voor mij nu nooit weer.

 
 
 
 

Zeer ontevreden over de service achteraf. Ik gebruik...

Aart op 5-2-2013
Zeer ontevreden over de service achteraf. Ik gebruik mijn computer zakelijk, moet ik mijn computer 3 weken daar neerzetten omdat de wachtrij voor de reparatie drie weken is. Ook voor mij geldt, dit is mijn laatste Alternate computer.

 
 
 
 

Ik heb in december 2011 een p67a-gd65 b3...

Stef op 21-1-2013
Ik heb in december 2011 een p67a-gd65 (b3) gekocht, dat is een moederbord. Toen ik het pakket binnen kreeg miste ik meerdere dingen, 1. er zat geen CPU protector bracket op de CPU socket, 2. er was 1 pennetje verbogen op de CPU socket. 3. ik miste de driver/software cd. 4. en ook nog eens de sata/pata kabels die ontbraken.

Toendertijd werkte het product dus dacht ik er verder niet over na. Maar nu ruim een jaar later wil ik de moederbord terugsturen naar de fabriek om het te laten repareren, en nu wil Alternate de CPU socket protector die echter nooit in de doos heeft gezeten bij aankoop. Alternate wil zijn fout niet toegeven dat ze een verkeerde gebruikte moederbord heeft opgestuurd en nu zit ik met de gebakken peren omdat ik hem niet terug kan sturen.

 
 
 
 

Ik wil de een bestelling plaatsen via de...

Ssienn op 8-7-2012
Ik wil de een bestelling plaatsen via de website, zodat het thuis werd bezorgd. Ik heb telefonisch contact opgenomen om wat vragen te stellen. Ik wilde namelijk bepaalde onderdelen laten upgraden en zo de laptop kopen. Mij werd verteld dat ik niet via de website kon bestellen en dat ik langs moet komen. Ik ben echt van mening dat medewerkers worden geinstrueerd om klanten naar de winkel te laten komen. Pas achteraf kwam ik erachter dat dit te maken heeft met de 7 dagen koop op afstand bescherming.

Aftersales
Ik heb de laptop gekocht. Dezelfde dag ben ik nog terug geweest om drietal defecten aan te geven. Ik heb gevraagd om een vervangend product. Mij werd verteld dat de zegel was verbroken, dus geen nieuwe laptop. Ik heb aangekaart dat ik als klant een bescherming heb. Ook toen ik ze in gebreke stelde, kreeg ik geen vervangend product. Discussie was ook niet mogelijk. Er wordt beweerd dat er geen sprake is van een defect.

Ik heb niet gevraagd om een laptop met een rode pixel erop. Dit is zeer irritant als ik probeer te genieten van een film op mijn full hd laptopscherm.

Een USB poort is slecht gefabriceerd. Een van de poorten is zeer stroef in het gebruik. Zo past er heel veel moeite iets in. Sommige usb poorten passen helemaal niet. Ik ben ervan overtuigd dat ik in de toekomst hier problemen mee ga hebben.

De laptop heeft een aantal sneltoetsen bovenin. Een van deze toetsen werkt niet. De toetsenbord van de laptop reageert niet altijd en zo moet ik soms wachten om een letter in te typen.

 
 
 
 

Pakketje zoek waar ikzelf achter moest komen. 6x...

Jurjen op 9-1-2012
Pakketje zoek waar ikzelf achter moest komen. 6x moeten bellen en nooit terug gebeld worden. Bestelling geannuleerd en wacht nog steeds op mijn geld.

 
 
 
 

De service na verkoop is echt slecht vooral...

Johannes dewingerd op 20-4-2011
De service na verkoop is echt slecht vooral bij technische kwesties onder garantie.

 
 
 
 

De service is traag laat je lang in...

johan de vries op 23-3-2010
De service is traag, laat je lang in de wacht en communiceert alleen als daarom gevraagd wordt. Voor mij geen Alternate meer.

 
 
 
 
Naar de Shop
 

Andere consumenten kochten hier onderstaande producten


Advertentie