Camera.nl ervaringen en reviews

Camera.nl is een zeer uitgebreide webshop. Alle producten, of het nu gaat om accessoires of om de camera?s zelf, zijn voorzien van zeer uitgebreide productinformatie. De website onderscheid zich dankzij nuttige reviews, een forum, productfilms van o.a. youtube en een geheel geautomatiseerd voorraad indicatie systeem.

Daarnaast toont Camera.nl op haar website de best verkochte producten, best beoordeelde producten en nieuw toegevoegde producten. Naast een zeer uitgebreid assortiment op het gebied van digitaal foto en camcorder is er een zeer ruim assortiment van LCD en Plasma TV?s vertegenwoordigt op Camera.nl. In alle belangrijke consumenten electronica producten is Camera.nl actief.


Levering en betalingsmogelijkheden

Online betalen met iDeal
Online betalen met creditcard
Online betalen met Paypal
Achteraf betalen (acceptgiro of factuur)
Vooruitbetaling per bank
Betaling onder rembours
Kopen op afbetaling
Betalen met Pin bij afhalen
Levering in Nederland, België
Afhalen mogelijk
in Barendrecht, Rotterdam
 

Keurmerk

Camera.nl is aangesloten bij de Thuiswinkel organisatie. Voor u als consument betekent het Thuiswinkel Waarborg niet alleen dat  alle bij Thuiswinkel.org aangesloten bedrijven zich houden aan wet- en regelgeving. Maar ook aan de opgestelde gedragscodes van de vereniging. Meer informatie vind je op www.thuiswinkel.org

Prijsvergelijk.nl
Beoordeling
Beoordeel ons!

Plaats deze winkelbeoordeling
op je eigen website!
Klik hier voor de code

Beoordeling 5 sterren

Winkel beoordeling

Internetsite
Bereikbaarheid
Levering orders
Service

De winkel review van Camera.nl is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 19 andere bezoekers. De gemiddelde score is een 5 op een schaal van 1 tot 10.

Jouw ervaring met Camera.nl

Vul onderstaande gegevens in om je beoordeling te geven over Camera.nl en maak kans op een iPod nano:

Kopen bij Camera.nl betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten


Prijsvergelijk toont je de laatste 15 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij Camera.nl betrouwbaar? In totaal heeft deze webshop 19 beoordelingen van consumenten ontvangen.

Ik ben zeer ontevreden over de manier waarop...

Dennis op 23-11-2013 - Ordernummer: 10168
Ik ben zeer ontevreden over de manier waarop er als klant met je om wordt gegaan. Wat ik in veel reviews over deze (web)winkel lees is dat er steeds van alles aangesmeerd wordt, elke verkoper heeft zijn eigen merk.

Mijn eerste contact met de winkel had ik, omdat ik via Tweakers zag dat een bepaalde canon L lens hier goedkoop was, en nog goedkoper als je hem op ging halen. Aangekomen zei de verkoper dat ik een Tamron moest kopen, ben zo dom geweest om dit te doen omdat deze een f2.8 was en de Canon een f4.0.

Deze lens zou me 500 euro kosten... ik ging er vanuit dat ik de laagste prijs garantie kreeg dus ben naar huis gegaan, thuis aangekomen zag ik op internet dat hij voor 399 te koop stond dus ben direct terug gegaan. Heb het aangekaart en ik kon maximaal 80 euro terug krijgen omdat hij niet lager kon gaan volgens het systeem volgens hem. Ik ging akkoord omdat ik hem een keer het voordeel van de twijfel gaf en al blij was dat ik überhaupt al 80 euro terug kreeg!

Gelukkig heb de Tamron verkocht via deze website omdat ik toch de Canon daarna gekocht heb, ook smeerden ze me van alles aan waar ik niet op in gegaan ben.

Nu heb ik daar al voor een aantal duizenden euro's aan spullen gekocht en gaan ze moeilijk liggen doen om een tientje.

Na het lezen van deze reviews denk ik dat ik voortaan ook maar weg blijf bij deze winkel, het hele verkoop idee achter deze winkel is zoveel mogelijk troep erbij verkopen waar niemand iets aan heeft.

Ik zou dan ook iedereen die hier iets koopt aanraden om te kopen waar je voor komt, en je verder geen dingen wijs laat maken.

Vandaag hoorde ik een verkoper zeggen dat je een spray hebt die je op het scherm en de lens van een compact camera kan spuiten waardoor er geen krasjes meer op komen.

Ik heb woensdag 21/11 een Canon 16-35mm f/2.8L II USM gekocht in Breda voor 1249? Ik had een waardebon van de vorige L-lens die ik gekocht heb ter waarde van 10,-

Heb er een protector filter bij gekocht die volgens hem normaal 100,- kostte, maar ik voor 70,- mocht hebben omdat ik hem in combinatie met de lens aanschafte. Ik vond het raar, omdat normaal gesproken de filters van dit merk rond de 40/50 euro kosten. De verkoper zei dat ik dan wellicht een ander type had.

Bij thuiskomst bleek dat het precies hetzelfde filter was dus ging ik op internet kijken en kon ik hem bij de concurrent voor 50,- kopen. Mail ik netjes naar de klantenservice en die vertelden me dat ik in de winkel mijn verschil terug zou krijgen.

Kom ik in de winkel en kijken ze achter de balie op de site en zegt de verkoper dat hij bij de concurrent niet meer op voorraad is, helaas zegt hij. Uiteindelijk kreeg ik dan wel het verschil terug maar ik kreeg in plaats van 20,- maar 10,- terug. Dat kwam omdat ik volgens de verkoper maar 60,- heb betaald voor het filter (de waardebon was als korting op de bon bij het filter gezet). Zelfs toen ik zei dat ze mij 2 dagen eerder de waardebon van 10,- als korting op het filter heeft gegeven ging er geen belletje rinkelen bij hem. Als deze korting op de lens was toegepast dan had ik nu 20,- gekregen in plaats van 10,-. Toen ik even later zelf ging kijken op de website waar hij goedkoper was, kon ik hem wel gewoon bestellen.

Na meerdere malen het verhaal verteld te hebben kwam de verkoper er naast staan en die deed of zijn neus bloeide en zei dat ik het filter dan maar op internet moest kopen als het me niet aan stond wat ze voor me konden regelen. Wat een absurde reactie, en vooral DOM want als je klanten een goede service wilt bieden dan reageer je zo niet.

Het gaat mij echt niet om een tientje, maar als ze er uiteindelijk met 3 man sterk in de winkel nog geen hol van begrijpen en net doen alsof IK dom ben, terwijl ik goed snap hoe het allemaal in elkaar steekt, dan is het voor mij echt de laatste keer geweest dat ik bij deze winkel iets gekocht heb.

 
 
 
 

Ik kocht een pentax K5 II camera bij...

Steven op 16-7-2013 - Ordernummer: 5594
Ik kocht een pentax K5 II camera bij hun en had gekozen voor afhalen in de winkels. Uiteraard proberen ze om je extra zaken aan te smeren. Op zich niets mis mee als ze ook effectief kennis van zaken hebben en je eerlijk een zekere service proberen te bieden in plaats van gewoon geld scheppen.

Eerst proberen ze me te overtuigen om een oude K5 te kopen ipv de K5 II omdat er eigenlijk geen verschil tussen zou zitten (en dan hier gelijk een spatwatervrije lens bij te verkopen). Gezien de K5II beter scoort op battery life en op minder ruis bij hoge iso bleef ik bij mijn keuze.

Vervolgens vragen ze of ik reeds een geheugen kaartje heb en vertel hen dat ik een Sandisk Extreme Pro (95MB/s) kaartje heb van 32GB. Hierop komt als reactie dat deze kaartjes niet zo goed zijn. Ze adverteren met up to 95Mb/s terwijl het kaartje dat hij vervolgens aanraad (Lexar Pro 600x) adverteert met minimum 90MB/s en dat in realiteit deze Lexar kaartjes veel beter zijn en dat dit echt wel nodig is om de K5 II deftig te kunnen gebruiken tegen volle snelheid. De verkopers werken ook netjes samen om je twijfel aan te praten.

Verder krijg ik nog eens een korting van meer dan 50%. Het kaartje Lexar Pro 600x 16GB zou normaal 99 euro kosten maar ik krijg het mee voor maar 44 euro omdat ik die camera koop. Gezien een extra geheugenkaartje altijd wel handig is en ik een mooie korting krijg stem ik in.

Wat blijkt nu wanneer ik thuis zijn uitleg even nakijk... Die kaartjes zijn zowat overal voor 44 a 50 euro te verkrijgen! Ik heb dus helemaal niet de vooropgestelde korting gekregen.

Snelheidstests en reviews tonen verder aan dat de effectieve snelheid eigenlijk zo goed als niets scheelt. Ik besluit om ook zelf even te testen met de camera zelf en hieruit blijkt dat beide kaartjes gewoon zo goed als even snel zijn. Met beide kaartjes kan ik bv 33 foto's in 1 burst trekken (zelfde foto met dezelfde settings uiteraard), terwijl dit bij een ouder kaartje van 45Mb/s merkbaar lager ligt.

Ze liegen je dus maar wat voor om toch nog die extra verkoop te halen. Verder proberen ze nog wat schuldgevoel aan te praten als je niet instemt met een optionele garantieverlenging waar je uiteraard ook weer extra voor moet betalen.

Bij deze is het dus de laatste keer geweest dat ik daar iets koop. Nu ga ik verder genieten van mijn camera en in het vervolg ga ik wel elders, waar de service in het verleden altijd al top en eerlijk was! Jammer dat ze nu de camera voor onbepaalde tijd niet meer in stock hadden gezien Pentax net van distributeur is veranderd.

Was trouwens de 2e aankoop bij Camera.nl, eerste keer kocht ik een tablet en kreeg ik bijna de verkeerde mee, niet degene die ik besteld had maar een type lager, goed dat ik het toen op de laatste moment zag (Samsung Note 10.1 vs Samsung Tab 2)

 
 
 
 

Fotocamera gekocht althans dacht ik na 3 dagen...

Wilant75 op 29-6-2013
Fotocamera gekocht, althans dacht ik, na 3 dagen krijg ik een excuusmail dat ze dat ding niet kunnen leveren. Oke, erg traag, maar kan gebeuren. Maar bovenal tot op heden nog steeds mijn geld niet terug (ruim 8 dagen later). Klantenservice durft zelfs te verwijzen naar een retourenregeling op hun site, ik heb helemaal niets geretourneerd, zij kunnen zelf niet leveren. Echt schandalig, absoluut geen aanrader.

 
 
 
 

Via de website bestellen gaat heel snel en...

Linda op 11-6-2013
Via de website bestellen gaat heel snel en gemakkelijk. Vandaag besteld morgen in huis is niet waar. Een week later kreeg ik mijn negatieven scanner binnen. Dit was bij openmaken een tweedehands, want de seal op de doos was eraf en als je erin keek was deze ook duidelijk niet nieuw.

De klantenservice is niet te bereiken! Je blijft altijd in de wacht hangen. Mailen werkt wel, maar verwacht geen service! Slecht vele mails later (nadat ik aangaf aangifte van oplichting te doen) bleek de scanner niet meer leverbaar en kreeg ik mijn geld retour.

 
 
 
 

Vorige week woensdag een I-pad besteld bij Camera.nl....

Belinda op 29-5-2013
Vorige week woensdag een I-pad besteld bij Camera.nl. Deze was volgens hun site gewoon op voorraad. Nu een week later heb ik 'm nog steeds niet in huis.

Vorige week vrijdag gebeld en ze beloofden dat ik de i-pad de volgende dag in huis zou hebben. Maar niks hoor! Gisteren weer contact opgenomen en na meer dan 14 min. in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik weer de toezegging dat ik hem de volgende dag in huis zou hebben.

Dat was dus vandaag en om vier uur nog steeds niks in huis en weer gebeld en na (niet gelogen!) 52 min. in de wacht te hebben gestaan, was ik zo boos dat ik de hoorn heb opgegooid en besloten de order in te trekken!

Ook ik heb met Ideal betaald en hopelijk zie ik mijn geld wel spoedig tegemoet! Als ik geen sterren kon geven dan kregen ze die ook zeker niet...

 
 
 
 

Gisteren op de site 3 Canon SX50HS camera's...

Roger op 28-4-2013
Gisteren op de site 3 Canon SX50HS camera's besteld. Ze waren op voorraad. Kregen rekening, en later email dat het gehaald kon worden. Bij aankomst in Barendrecht werd er in de computer gekeken, en gezegd of dat wij wisten dat er veel betere camera's waren. Daar hadden wij geen belangstelling voor. Toen werd gezegd dat de camera's er waren, maar dat we ze niet kregen omdat wij handelaren waren. Sloeg nergens op, we waren met 2 personen samen binnengekomen, hadden 3 camera's besteld, dus waren we handelaren.

Waren we een voor een binnengekomen dan had het het wel gekund, maar nu niet meer. Nadat de sfeer steeds onplezieriger werd mochten we 1 camera meenemen, een demo, dus geen belangstelling. Toen bleek dat de camera dus helemaal niet op voorraad was, ondanks dat op de site dit nog steeds stond, en we met een mail in de hand stonden van 30 minuten daarvoor waarin stond dat de bestelling klaar lag om opgehaald te worden.

De man voor ons had een soortgelijk probleem met een telefoon. Mooie winkel, maar we komen er nooit meer. Even doorgereden naar andere zaak, 15 euro duurder maar de 3 camera's waren binnen 5 minuten gekocht, betaald en ingepakt.

 
 
 
 

Op de website wordt aangegeven dat de camera...

Anoniem op 23-4-2013 - Ordernummer: 910002050878
Op de website wordt aangegeven dat de camera op voorraad is. Eenmaal besteld krijg je de volgende dag een mailtje dat je pech hebt en nog maar even moet wachten. Erg slecht en volgens mij bewust. Van een dergelijk bedrijf is het voorraad systeem ongetwijfeld geautomatiseerd. Order direct afgezegd.

 
 
 
 

Na lang zoeken kwam ik bij deze winkel...

Michel op 2-1-2013
Na lang zoeken kwam ik bij deze winkel terecht voor de Canon sx240hs. De site ziet er wel duidelijk uit en kwam snel tot me keuze. Gezien de prijs. Heb Woensdag 5 september in de middag een bestelling/reservering gedaan bij Camera.nl (hij was op voorraad in Utrecht dus heb hem daar op gezet). Heb gelijk een email binnengekregen dus ik dacht mooi ik kan hem de volgende dag ophalen. Donderdag 6 September in de avond langs de winkel gegaan. (winkel ruikt overigens behoorlijk muf)

Bij de kassa werd ik door een gozer geholpen die een beetje arrogant overkwam. Hij vermelde gelijk dat hij waarschijnlijk niet op voorraad was. Maar voordat hij een oordeel geeft ging hij kijken. Hij liep richting het magazijn.

Voordat hij bij het magazijn was begon hij opeens over waarom ik deze camera heb uitgekozen. Ik uitgelegd van hoe en wat. Begon hij van ja want de Samsung WB850 is ook een goede camera, Die heb ik zelf ook en maakt ook goede foto's. Waarbij mijn antwoord was: ik vind de Canon beter vergeleken met die Samsung. Kwa model, accu foto's etc. Waarbij hij kwam: Ja maar ik vind dat die Samsung ook goede foto's maakt en ik zou die gewoon kopen als ik jou was. Ik zei dat het mijn keus is en dat ik graag de canon wil hebben.

Na een paar minuten ging hij eindelijk naar het magazijn. Na 10 minuten kwam hij eindelijk terug. (ik kreeg een beetje bol.com reclame gevoel). Hij vermelde dat de camera niet op voorraad is. En dat hij hem morgen verwacht. Nou ik heb hem gezegd dat de site dan aangepast moest worden. Hij zei gelijk bozig ja dat heb ik al 2500x gehoord. Nou ik heb de winkel maar verlaten want ik kon hem wel wurgen.

Na deze ervaring ga ik niet meer terug naar deze winkel en raad ik het ook niet te doen. Sinds de verandering van Steenweg naar Camera.nl is het alleen maar erger geworden.

 
 
 
 

Ontevreden. Body besteld betaald. Blijkt niet op voorraad...

Anoniem op 2-10-2012 - Ordernummer: 910002042854
Ontevreden. Body besteld, betaald. Blijkt niet op voorraad ondanks de vermelding op de site dat het wel zo is. Klantenservice kan niet in het systeem kijken, want dat werkt niet mee. Merk ook dat de prijzen per dag verschillen. Er kan zo 50 euro verschil inzitten voor een camera van rond de 750 euro. Mij bekruipt ook het gevoel dat ik in een val ben gelopen. Wacht met smart op een verlossend telefoontje (geld terugboeken, of camera op tijd uitleveren).

 
 
 
 

Naar de winkel in Utrecht voor een Canon...

Mark de Haas op 28-9-2012
Naar de winkel (in Utrecht) voor een Canon 5d body. Maar de voorraadgegevens op hun website kloppen niet. De body moest besteld worden. Ik zou gebeld worden. Na een week zelf maar gebeld, maar mijn gegevens (en bestelling) waren niet bekend. Er kon wel alsnog een exemplaar besteld worden, maar die was ondertussen wel duurder geworden. Aan de prijs was niets te doen.Gelukkig zijn er nog volop concurrenten die de klant wel serieus nemen.

 
 
 
 

Tablet gevonden die 70 euro goedkoper was dan...

Kitty op 8-9-2012
Tablet gevonden die 70 euro goedkoper was dan ergens anders. Was volgens de site op voorraad. Tablet besteld en betaald. En toen kwam het bericht dat hij toch niet op voorraad was. Wij hebben het gevoel dat ze dingen zeer goedkoop op de site zetten om mensen naar de site te lokken (zoals iemand anders hier onder ook al aangaf).

Als je er over belt, passen ze de site ook niet aan. Ze geven nog steeds aan dat het product leverbaar is. Hopelijk krijgen we ons geld wel snel terug. Wij gaan alleen maar in zee met bedrijven die netjes met hun klanten omgaan. Bij deze is camera.nl voor ons afgeschreven (tenzij ze het ineens nog heel erg goed gaan maken, maar daar reken ik maar niet op).

 
 
 
 

Ik heb een camera in de winkel gekocht...

Brigitte op 19-7-2012
Ik heb een camera in de winkel gekocht en daarvoor 2 tientjes korting gekregen. Maar de geheugenkaarten die ik erbij kocht bleken achteraf overal verkrijgbaar voor 25-40 euro en ik heb 120 euro betaald voor 2 kaarten. De klantenservice gaat daar niet op in (vette pech dus) en heeft me wel 3 keer gezegd me geen rotgevoel te willen geven maar zei tot 3 keer toe dat het eigenlijk mijn eigen schuld was. Waardeloze service dus. Niet voor herhaling vatbaar.

 
 
 
 

Na een goed advies heb ik besloten een...

Peter op 19-6-2012
Na een goed advies heb ik besloten een body met 2 lenzen aan te schaffen. Probleem was dat de body niet op voorraad was. Kreeg advies te bellen met klantenservice. Ook de overige camera's bleken al gereserveerd.

Toen maar via Internet besteld. Kreeg vervolgens keurig telefoontje dat mijn 2 lenzen afgehaald kunnen worden. Geen body dus. En wanneer de body aanwezig zou zijn, dan houden ze hem 3 dagen vast. Erg lastig wanneer je aangewezen bent op koopavond of zaterdag: Maar hopen dat ze hem niet vanaf maandag voor je vast houden. (Laten opsturen kan ook, maar dan komt deze bestelling ruim 100,00 duurder uit. Voor dat bedrag haal ik liever op.)

Ook opvallend: body was niet op voorraad maar een dag later toch 50,00 goedkoper geworden. (Goeie aanbieding!). Inmiddels nog een dag later: body is inmiddels weer 200,00 (!) duurder geworden. (Weer op voorraad?) Prijzen zijn heel scherp. Alleen wordt er behoorlijk mee gegoocheld.

 
 
 
 

Had nog geen ervaring met deze winkel maar...

Sjoerd op 23-6-2011
Had nog geen ervaring met deze winkel maar denk niet dat ik gouw hier iets ga bestellen.

Omdat ik opzoek ben naar een Canon EOS 7D kwam ik op hun site uit hier zag ik gister nacht dat deze 7D op voorraad was in Barendrecht. Voor een prijs van 1459,00 op zich niet de goedkoopst maar toch nog net binnen het budget. Dus dacht rij er wel even langs voor me werk. En drie keer raden natuurlijk niet op voorraad.

Natuurlijk kan dat gebeuren dat de camera net voor mijn neus op was? Maar aangekomen op mijn werk even kijken op de site en ja nog steeds op voorraad? (en vanavond nog steeds). Waarschijnlijk updaten ze niet zo vaak hun site dacht ik nog even. Totdat ik de prijs zag deze was wel veranderd met gisternacht 100 euro er boven op...

 
 
 
 

Voor 9 uur besteld morgen in huis. Ik...

Ernst op 26-1-2011
Voor 9 uur besteld morgen in huis. Ik wacht al vier dagen en ze zeggen bij camera.nl dat ze allang geleverd hebben. TNT POST zegt nooit iets ontvangen te hebben..

 
 
 
 
Advertentie