LOI ervaringen en reviews

De LOI is met jaarlijks 100.000 studenten en cursisten marktleider op het gebied van afstandsonderwijs. Meer dan 450 opleidingen, van korte cursussen tot volledige HBO-opleidingen en studies op universitair niveau. Kwaliteit is onze onderscheidende factor. Kwaliteit die wordt bereikt door voorop te lopen in het vernieuwen van onderwijsmethoden. Onder de naam LOI Kidzz zijn er nu ook drie succesvolle cursussen speciaal voor kinderen tussen de 8 en 13 jaar.


Adresgegevens

Website www.loi.nl

Levering en betalingsmogelijkheden

Online betalen met iDeal
Online betalen met creditcard
Online betalen met Paypal
Achteraf betalen (acceptgiro of factuur)
Vooruitbetaling per bank
Betaling onder rembours
Kopen op afbetaling
Betalen met Pin bij afhalen
Levering in Nederland
Afhalen mogelijk
 

Winkel beoordeling

Internetsite
Bereikbaarheid
Levering orders
Service

De winkel review van LOI is tot stand gekomen op basis van de ervaring van 17 andere bezoekers. De gemiddelde score is een 4 op een schaal van 1 tot 10.

Prijsvergelijk.nl
Beoordeling
Beoordeel ons!

Plaats deze winkelbeoordeling
op je eigen website!
Klik hier voor de code

Beoordeling 4 sterren

Jouw ervaring met LOI

Vul onderstaande gegevens in om je beoordeling te geven over LOI en maak kans op een iPod nano:

Kopen bij LOI betrouwbaar? Beoordelingen door consumenten


Prijsvergelijk toont je de laatste 15 reviews, beoordelingen en ervaringen van andere consumenten. Is kopen bij LOI betrouwbaar? In totaal heeft deze webshop 17 beoordelingen van consumenten ontvangen.

Opzeggen moet twee maanden van tevoren

Eefke Burg op 21-1-2019
Opzeggen moet twee maanden van tevoren. Op de eerste opzegbrief werd niet gereageerd. Tweede brief aangetekend verzonden. Ook niet gereageerd. Vervolgens na betaalherinnering (na twee maanden na verlengdatum) nagebeld wat er aan de hand was. Toen pas een antwoord gekregen, dat ik te laat zou zijn geweest? Probeer maar eens vier maanden na het verzenden van je eerste brief aan te tonen dat dit niet het geval was. Hebben administratie slecht op orde. Mocht je overwegen om een studie te volgen bij de LOI: zeg hem alvast op, want later heb je daar de kans niet meer voor.

 
 
 
 

Ik volg nu al lange tijd de opleiding en heb al heel wat ervaring

Robert op 9-3-2018
Ik volg nu al lange tijd de opleiding en heb al heel wat ervaring met de LOI, ook door een voorgaande cursus. Hieronder een opsomming van mijn ervaring en de ervaring van enkele (+-15) medestudenten van mijn huidige studie.

Samenvattend: door de zeer slechte logistiek van de LOI wordt ik geremd in mijn studievoortgang. Als ik niet achter de LOI aanzit met vragen over het verwerken van mijn resultaten wordt ik nog meer geremd in mijn voortgang. Over de docenten en begeleiders vrijwel alleen maar positief. Ik moet met de LOI werken om mijn beroep te kunnen leren. Het is een noodzakelijk kwaad.

Pluspunten:
-docenten zeer geschikt: kundig en prettig
-docenten kijken werk snel na (altijd binnen 5 werkdagen)
-veel locaties om tentamens af te nemen en in te plannen wanneer je zelf wilt

Minpunten:
-Fouten in formules van de lesstof: meerdere leerjaren
-Zeer inefficiënte helpdesk/correspondentie: wachttijd gemiddeld 15 minuten over de telefoon (4 wachtenden voor je is normaal ongeacht tijd/dag). Zelden een direct antwoord op mijn vraag. Telefonisten weten het niet en komen er op terug. Krijg je na 2 weken een mail dat men je vraag niet heeft kunnen behandelen met excuus (is geautomatiseerd dus is excuus niks waard). Over de mail vragen stellen zelfde verhaal. Antwoord vaak na een maand.
-LOI is niet up-to-date over je gang van zaken. Overgang van jaar 1 naar jaar 2 duurt voor meerdere studenten 2!! maanden. In die tijd kan niet doorgeleerd worden want de lesstof mag je niet eerder ontvangen.
-Mijn begeleider kreeg na 1 jaar pas het begeleiders boek voor jaar 1 na vele malen contact. Aan het einde van mijn eerste jaar beweerde de LOI dat van mij nog geen praktijkovereenkomst aanwezig was terwijl dit een vereiste was voor mijn aanmelding (dus al een jaar geleden ingestuurd). Boek verkregen toen ik in jaar 2 zat.
-Mijn diploma is eens verloren geraakt toen ik het via de post moest ontvangen.
-Na het behalen van je vakken krijg je een fysiek diploma en je studiepunten worden digitaal opgeslagen. Aan het einde van ieder jaar moet je alle diplomas weer versturen met informatie die de LOI al eerder ontvangen heeft bij je aanmelding. Dit heb ik bij eerdere 2 HBO-opleidingen buiten de LOI nog niet meegemaakt. Zeer omslachtig.
-Tegenstrijdige verhalen van helpdesk: voor een vak moest ik een formulier in laten vullen volgens de één, volgens de andere hoefde dat niet. Ik kreeg wel (ook al was mijn vraag beantwoord) een mail na 2 weken met excuus dat ze mijn vraag nog niet hadden beantwoord (was dus al 1 week eerder gedaan).
-Docenten krijgen verkeerde les locaties doorgestuurd waardoor ik met medestudenten eens op een andere locatie aanwezig waren dan de docent (brieven docent/student andere locatie).

1.5 op schaal 5 voor flexibele tentamens. Docenten buiten beschouwing gelaten want die zijn geen onderdeel van LOI.

 
 
 
 

In oktober ben ik begonnen met het deelcertificaat vwo

Anton Roos op 29-5-2017
In oktober ben ik begonnen met het deelcertificaat vwo wiskunde B. Omdat ik onvoldoende voorkennis had, heb ik het onderbouwpakket er bij besteld. Het onderbouwpakket bestond uit 12 hoofdstukken en het bovenbouwpakket bestond uit 6 boeken plus 20 hoofdstukken die je door de lesstof begeleiden. Bij aanvang viel het verschil in omvang tussen het onderbouw en bovenbouw materiaal me wel op, maar het baarde me nog geen zorgen. Het onderbouw deel ging erg goed.

Hierna kwam de tweede fase, die begon met een instaptoets om je onderbouwkennis te testen. Deze instaptoets ging buitengewoon slecht. Ik had veruit de meeste vragen fout en dit terwijl de opdrachten en de lesstof van de onderbouw wel goed waren gegaan. Uiteindelijk besloot ik toch maar met het eerste hoofdstuk van de tweede fase te beginnen. Helaas ging ook dit heel slecht en kwam ik tot de conclusie dat het onderbouw deel me onvoldoende had voorbereid op de tweede fase. Ik heb daarop een mail gestuurd naar de loi met de vraag of ik lesstof gemist had, omdat ik slechts twaalf hoofdstukken had ontvangen en ik aan het begin van de tweede fase vast liep. Na meer dan een week antwoorden ze dat ik maar op wiskunjeleren.nl moest kijken en dat ik maar vragen aan mijn docent van LOI moest stellen als ik er niet uit kwam. Het ging er echter niet om dat er iets specifieks was dat ik niet begreep, maar dat een deel van de benodigde lesstof uit de onderbouw ontbrak, waardoor ik niet aan de tweede fase kon beginnen.

Ik heb daarom een mailtje terug gestuurd waarin ik heb aangegeven dat ik het raar vind dat de eerste drie jaar van wiskunde vwo in twaalf hoofdstukken zijn samengevat en dat ik graag lesstof wil ontvangen die mij alles leert wat leerlingen op school ook leren. Het duurde 18 dagen voordat ik antwoord kreeg. De Loi gaf uiteindelijk toe dat het onderbouwdeel niet aansluit op de tweede fase en ze kwamen opnieuw met het advies om mijn docent vragen te stellen als ik ergens niet uit kwam. Het gat tussen de onderbouw en de tweede fase is echter zo groot dat ik gewoon niet verder kan werken. Ik heb nogmaals verzocht om aanvullende lesstof om het gat met de tweede fase alsnog op te vullen.

Toen de LOI hier weer niet op in ging heb ik een verzoek ingediend voor ontbinding van de aankoop overeenkomst. Hier ging de LOI niet mee akkoord, om dat het onderbouw deel een extra service zou zijn. Mijn eerste indruk van de tweede fase is overigens dat het zeer onhandig werkt. Je hebt twee boeken en drie mappen tegelijk nodig en je switcht van de ene naar de ander. Misschien went dit na drie hoofdstukken, maar ik vond het om deze reden lastig om er een tempo in te houden. De cursus kostte 683,50 euro en ik heb hier lesstof voor ontvangen waar ik niets mee kan en een service waar de LOI zich voor moet schamen.

 
 
 
 

klantenservice per mail is slecht bereikbaar

Anoniem op 11-4-2017 - Ordernummer: 1234567
klantenservice per mail is slecht bereikbaar, vragen worden pas na een aantal dagen beantwoord en dan nog door verschillende personen beantwoordt, zodat ik het idee krijg dat ze langs elkaar heen werken.

 
 
 
 

Klassikale les wordt 10 dagen voor aanvang geannuleerd

Léon op 7-3-2017
Klassikale les wordt slechts 10 dagen voor aanvang geannuleerd wegens te weinig inschrijvingen. Voor de thuisstudie wordt het lesmateriaal pas na een ruime maand volledig geleverd, en alleen na actie van mijn kant. In eerste instantie werd zelfs beweerd dat ik alles had ontvangen. Annulering van de studie wordt niet geaccepteerd, hoewel ik van mening ben dat de LOI in gebreke is gebleven met het late leveren van het lesmateriaal.

 
 
 
 

Volgde deze studie naast mijn baan. De studie...

Tuinstra op 26-2-2014
Volgde deze studie naast mijn baan. De studie materiaal die ik van LOI kreeg was zeer verouderd en niet relevant meer. Toen ik te horen kreeg dat ik een stage bij een ander bedrijf moest gaan volgen, heb ik geprobeerd om de stage te laten vervalen op basis van mijn huidige werkzaamheden bij mijn baan. Volgens LOI was dit niet mogelijk omdat de stage een verplicht onderdeel is.

Toen besloten te stoppen met de opleiding doordat er geen andere optie was volgens hun. Bij het beëindigen van de studie kreeg ik te horen dat ik nog van maart tot september moest doorbetalen! dus ook als je geen gebruik meer maakt van hun service toch blijven betalen! Mijn advies aan mensen die LOI overwegen: Kijk even verder en ga niet in zee met LOI.

 
 
 
 

Loikidzz thuistrainer,wat hebben we er een spijt van....

m van ree op 19-1-2014
Loikidzz thuistrainer,wat hebben we er een spijt van. Veel te laat geleverd, als excuus een muismatje! Vragen met verkeerde antwoorden, geen uitleg als je de vraagt verkeerd beantwoord. Wel uitleg als je hem goed beantwoordt, kaartjes die niet openen, vastlopen. Eén grote miskleun. Als je belt krijg je telefonistes aan de telefoon die niet eens weten hoeveel dagen november heeft en dat als de cursus vastloopt of geen uitleg geeft het toch echt aan je eigen computer ligt.

 
 
 
 

LOIKiddzz Thuistrainer miskleun Zou half november starten. Toen...

Tanja op 11-12-2013
LOIKiddzz Thuistrainer, miskleun! Zou half november starten. Toen werd dat ineens 11 december om een toetsingmodule beter te laten werken o.i.d. Ik denk eerder dat de cursus nog niet klaar was! Op 11 december het bericht dat er binnen 3 werkdagen gestart kan worden + 2 weekenddagen is weer 5 dagen vertraging. Straks is er niet voldoende tijd meer om überhaupt nog fatsoenlijk te kunnen oefenen voor de CITO.

Als je een klacht indient, is het enige antwoord dat je krijgt dat deze naar betreffende afdeling wordt doorgestuurd. Het geheel is zeer misleidend! En wie is de dupe? Je kind. En bedankt!

 
 
 
 

Telefonische service heb ik als zeer prettig ervaren....

Esther1975 op 22-9-2013
Telefonische service heb ik als zeer prettig ervaren. Veel persoonlijke aandacht voor mijn vragen. Website geeft veel meer informatie dan concurrerende websites.

 
 
 
 

Ik ben zeer tevreden en geslaagd....

Joey op 19-8-2013
Ik ben zeer tevreden en geslaagd.

 
 
 
 

Telefonische bereikbaarheid slechts tot 16:00. Levering: van bestelling...

J.burgmans op 4-1-2013
Telefonische bereikbaarheid slechts tot 16:00. Levering: van bestelling tot levering duurde 2 weken (in tegenstelling tot de beloofde 3 dagen).

Service: Telefonisch contact leverde een uitermate frustrerend telefoongesprek op met een medewerker die werkelijk niets kon vertellen. Pas na lang en hard aandringen kon zij vertellen dat het pakket was verstuurd. In een tweede telefoongesprek werden de afspraken uit het 1e gesprek herroepen. Op tussentijdse mail is niet gereageerd.

 
 
 
 

Het kennismakingspakket kwam niet na 3 dagen zoals...

Corien op 23-12-2012
Het kennismakingspakket kwam niet na 3 dagen, zoals beloofd op de site, maar pas na twee weken en 3 telefoontjes. Het was mij inmiddels na die telefoontjes wel duidelijk dat 3 dagen ook niet beloofd kan worden: de pakketten worden maar eenmaal per week verstuurd. Toen ik eindelijk het kennismakingspakket binnen had, had ik inmiddels wel al de rekening voor de definitieve aanmelding binnen.

Toen mijn zoon eindelijk kon beginnen met kennismaken, was zijn account al afgesloten, ondanks de telefonische belofte dat de kennismakingstijd zou worden verlengd. Bij de klantenservice was 2 van de 6 keer dat ik heb moeten bellen het team van de Kidzz niet aanwezig, en konden de telefonisten me niet helpen.

De cursus zelf viel tegen: mijn zoon liep bij de tweede week al vast, omdat je de oefeningen kan voltooien zonder het belangrijkste te doen: namelijk de woordenlijst oefenen. Verder zijn de terugzoekmogelijkheden op de site beperkt.

 
 
 
 

Ben erg ontevreden over de LOI opleiding. Je...

Franka op 25-1-2012
Ben erg ontevreden over de LOI opleiding. Je zou verwachten dat ze de nieuwste office gebruiken (bijvoorbeeld word). Dus ik de nieuwste versie daar van aangeschaft maar daar werken ze nog niet mee. Alleen met wordpad. Lekker handig dus.

Er zijn altijd problemen met de inlog site. De docenten geven een erg onduidelijke uitleg als er iets retour wordt gezonden en volgens mij geven ze je gewoon een willekeurig cijfer.
Als je naar de klanten service belt wordt je minstens 3 keer doorgeschakeld omdat ze het allemaal niet weten.

Ook staat er spelfouten in je leerboek! Dit vind ik al helemaal niet kunnen. Als mensen er over na zouden denken om aan een LOI opleiding te beginnen zou ik het zeker afraden.

 
 
 
 

Op een vraag via mail wacht je 3...

T. op 28-10-2011
Op een vraag via mail wacht je 3 weken op een reactie of je krijgt helemaal geen antwoord. De medewerkers zijn zeer klantontvriendelijk en onbeschoft. Ze vertellen iedere keer weer wat anders en dan ook nog eens de verkeerde informatie. Op klachten wordt niet gereageerd. En wat betreft het regelen van je stage en begeleiding, mag je dat als student allemaal zelf maar uitzoeken en hoef je totaal niet op het LOI te rekenen.

 
 
 
 

Je word als student niet serieus genomen en...

Sarie op 17-10-2011
Je word als student niet serieus genomen en je moet overal zelf achteraan. Je hele studieplanning is onduidelijk en ze zijn ontzettend traag met het verzenden van studiemodules waardoor je studie twee keer zo lang duurt.

 
 
 
 
Naar de Shop
 
Advertentie